Benyt MobilePay som betalingsterminal

28. august 2017​

Benyt MobilePay som betalingsterminal

Mindre erhvervsdrivende behøver nu kun en telefon som betalingsterminal. Med den nye MyShop-løsning fra MobilePay kan virksomhederne håndtere mobilbetalinger trådløst via en app, så kunden blot skal swipe godkend på sin telefon.

 
Sådan fungerer MobilePay MyShop-appen som terminal. (00:30)

​Nu kan mindre danske virksomheder håndtere deres betalinger med en gratis betalingsterminal - helt uden at skulle have ny hardware. De behøver nemlig blot en telefon med en app, som kan ligge i lommen.

Baggrunden er en relancering af den mest udbredte og populære MobilePay-erhvervsløsning, MobilePay Business, som samtidig er omdøbt til MobilePay MyShop og nylanceret i Finland og Norge.

I den nye løsning skal kunden blot åbne MobilePay-appen og holde telefonen tæt ved butiksekspedientens telefon. Ekspedienten indtaster beløbet i MyShop-appen og sender det med hjælp fra Bluetooth til kunden, som derpå swiper godkend.

”Løsningen gør det endnu nemmere at modtage mobilbetalinger fra 3,6 millioner MobilePay-brugere. Og vi stopper ikke her. Løsningen vil også senere inkludere lynbetaling fra låst skærm, hvor kunden end ikke behøver at åbne sin telefon,” siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.

Nemmere at blive oprettet som ny MobilePay-erhvervskunde
MyShop rummer en række andre forbedringer, som bl.a. betyder, at erhvervskunden nu ikke behøver et mobilnummer for at komme i gang. Som erhvervskunde kan man desuden have sin private MobilePay-app og sin MyShop-app på samme telefon, og det er blevet markant lettere at blive ny erhvervskunde.

”Vi har stærkt forbedret og forenklet vores proces for at oprette nye erhvervskunder. På et tidspunkt var vi ved at drukne i vores egen succes efter partnerbankernes tilslutning, som år til dato har bidraget til yderligere 270.000 privatkunder og 178.000 erhvervskunder. Nu har vi imidlertid fået nedbragt ventetiden og afviklet køen. Senere på året vil vi begynde at konvertere eksisterende MobilePay Business-kunder til MyShop,” siger Mark Wraa-Hansen, chef for MobilePay.

Win-win løsning for erhvervsdrivende og deres kunder
MyShop er målrettet mindre fysiske butikker og må ikke forveksles med betalingsterminal-løsninger til lidt større virksomheder eller kæder. Appen ligner den private MobilePay-app, men er udbygget med en række funktioner, som matcher især mindre virksomheders behov.

Private brugere kan som nævnt betale trådløst via MobilePay-appen, men også på andre måder, hvis de selv eller butikken foretrækker det.

”Udover forbedringer og forenklinger har vi nyligt sænket priserne for alle fysiske butikker kraftigt. Højeste pris for en transaktion er nu 0,75 kroner mod tidligere 5 kroner. Dermed er MyShop særdeles konkurrencedygtig for alle danske erhvervsvirksomheder. Målet er med konstant innovation at være virksomhedernes billigste, nemmeste og mest dækkende betalingsløsning,” siger Mark Wraa-Hansen.

 

Facts om MobilePay MyShop

  • Nemt overblik for virksomheden over modtagne betalinger, salgssteder m.m. i en online MobilePay-portal.
  • Automatisk daglig overførsel til virksomhedens bankkonto.
  • Automatisk genereret femcifret MobilePay-nummer (i stedet for mobilenummer), som kunderne kan betale til.
  • Mulighed for at bruge MyShop-appen som kontaktløs betalingsterminal, så kunden blot skal holde sin telefon hen til terminalen og swipe.
Se mere om MobilePay MyShop her