MobilePay i massiv indsats på Roskilde Festival

27. juni 2017​​

MobilePay i massiv indsats på Roskilde Festival

Med 1000 faste terminaler med mobil lynbetaling og 450 mobile terminaler samt en ny fast track- mulighed vil MobilePay gøre Roskilde Festivalen til det største mobilbetalings-setup på nogen festival nogensinde.

Med MobilePay bliver ventetiden flyttet ud i mere hyggelige rammer.​​​​
​Årets Roskilde Festival er for første gang kontantløs. MobilePay benytter lejligheden til en massiv indsats, som sandsynligvis bliver den største mobilbetalingsudrulning på nogen festival i verden.

​”En festival er en perfekt anledning til at gentænke hele betalings-serviceoplevelsen. Her kan man få afprøvet nye innovative betalingsmetoder indenfor et kort tidsrum og en begrænset geografi. Virker det godt, kan man i større skala overføre metoderne til restaurationsbranchen, stadions, arenaer og events,” siger chefkonsulent Anders Saron Dalsgaard fra MobilePay.

Ventetiden flyttes væk fra køerne

De over 100.000 festivaldeltagere kan se frem til, at MobilePay kan bruges ved omkring 1.000 terminaler på alle festivalens salgssteder. Gennem opdaterede hvide brikker vil det fra i år være muligt at betale fra låst skærm for beløb op til 250 kroner, såkaldte lynbetalinger.

Låst skærm-løsningen er et af flere eksempler på, hvordan MobilePay forsøger at disrupte festivalernes statiske kø-kultur. Rundt på pladsen har MobilePay derfor også 450 mobile terminaler fra GoAppified. Uden at rejse sig fra langbordet eller forlade sin lejer, kan man købe drikkevarer og mad og betale med MobilePay. Det er et forsøg på at flytte ventetiden ud i mere hyggelige rammer.

Ubetjente bardiske er næste innovative skridt
MobilePay afprøver også nye fast track-løsninger, hvor man kan bestille sine drikkevarer eller mad på mobilen, betale med MobilePay og hente det i baren uden om køen.

En anden løsning, som ikke endnu er med på Roskilde, men allerede har været testet andre steder med samarbejdspartnere, er selvbetjeningsbarer: Ved en ubetjent bardisk kan man bestille f.eks. en øl gennem en app, så scanner man en QR-kode og betaler med MobilePay. Plastickruset bliver automatisk fyldt op fra bunden og lukkes med en magnet, når glasset er fyldt.

”Det er sådan, vi skal kendes. Vi vil være festivalernes aktive og kreative samarbejdspartner. Derfor deltager vi også på Roskilde med 15 mand, lige fra IT-folk til kolleger, som skal sikre god drift og hjælpe med at udbrede kendskabet til vores løsninger,” siger Anders Saron Dalsgaard. 
 


Facts om MobilePay på Roskilde Festival

  • I år er Nordens største festival, Roskilde Festival blevet kontantløs.
  • Roskilde Festival er i år den festival i verden, der har det største setup for mobilbetaling.
  • MobilePay har omkring 1000 terminaler på festivalens salgssteder.
  • Ved salgsstederne skal kunden ikke ind i appen og swipe, er beløbet under 250 kr., kan man betale fra låst skærm.
Download MobilePay til din smartphone
Vil du have MobilePay til din forretning?
Se vores løsninger til forretninger