MobilePay spørgsmål og svar pr. 02.03.2021


Hvorfor oplever jeg problemer, når jeg tilføjer kort i appen, eller når jeg handler online?

Når du oplever problemer med at tilføje kort i appen, eller når du handler online, er det ofte fordi dit kort ikke er gjort klar til at bruge MobilePay. Du skal i de fleste tilfælde bruge NemID for, at gøre dit kort klar til MobilePay. Har du  ikke et NemID eller er du under 15 år, så læs mere nederst på siden.

Jeg har NemID

Der gælder de samme sikkerhedsregler for MobilePay, som når du normalt handler på nettet. Det betyder, at når et kort skal tilføjes i MobilePay, så skal kortet igennem en ekstra sikkerhedgodkendelse via det sikkerhedssystem, som er tilknyttet til dit kort. Ofte giver disse  sikkerhedssystemer følgende muligheder:

Godkendelse via NemID

Godkendelsen via NemID-nøgleappen er typisk det nemmeste, men der er nogle forhold du skal være opmærksom på:

Engangskode tilsendt via SMS samt et personligt kodeord

Godkendelse via SMS og personlig kodeord, er et godt alternativ hvis du ikke har NemID-nøgleapp eller NemID-nøgleviser. Der er dog nogle forhold du skal være opmærksom på:

Har du  ikke NemID eller er du under 15 år?

Kontakt din bank, så kan de hjælpe dig med, at gøre dit kort klar til nethandel.