MobilePay spørgsmål og svar pr. 07.12.2019


Kom i gang

Hvordan får jeg MobilePay MyShop i min virksomhed?

Det er nemt at oprette MobilePay MyShop til din virksomhed: 

Vi kontakter dig med uddybende spørgsmål omkring oprettelsen, og du vil herefter modtage en mail fra os, når din MobilePay MyShop er klar til brug. Bemærk, at der kan være ventetid før du hører fra os.

Se videoen "Sådan opretter du din virksomhed i MobilePay MyShop" lige her:

Hvordan kan jeg se, om min bankkonto er blevet bekræftet?

Du kan se alle de bankkonti, du har registreret, og om de er blevet bekræftet, i bankkontioversigten under 'Indstillinger'.

Hvorfor skal MobilePay have bekræftet min bankkonto?

Vi skal have bekræftet din virksomheds bankkonto for at sikre, at de betalinger du modtager med MobilePay, kun kan overføres til din virksomhed.

Hvordan aktiverer jeg MyShop-appen på min smartphone/tablet?

Du skal aktivere appen på MobilePay-portalen. Det gør du ved at følge følgende skridt:
  1. Log på MobilePay-portalen, når du har downloaded appen.
  2. Klik på 'MyShop' i venstremenuen, og vælg 'App' øverst på siden.
  3. Klik 'Generer en aktiveringskode', og lav en permanent 4-cifret pinkode. Aktiveringskoden udløber efter ca. 10 min. Hvis du vil aktivere appen på flere enheder, skal du generere en ny aktiveringskode til hver enhed. Du bruger samme pinkode til at logge på alle enheder.
  4. Åbn appen på din smartphone eller tablet, og aktivér den med aktiveringskoden.
Du kan nu fremover logge på MyShop-appen med din permanente pinkode.

Se videoen "Sådan aktiverer du MobilePay MyShop" lige her:

Hvorfor skal jeg oprette et betalingssted?

Betalingsstedet er dit MobilePay-nummer, som dine kunder betaler til. Du kan oprette flere forskellige betalingssteder, hvis du har brug for det. Udfyld felterne i forbindelse med bestillingen af MobilePay til din virksomhed.

Kan jeg oprette flere MobilePay-numre?

Du kan godt oprette mere end et MobilePay-nummer, hvis du har flere forskellige betalingssteder - ét nummer pr. betalingssted. Til hvert MobilePay-nummer skal du tilknytte en konto, som betalingerne automatisk bliver overført til én gang om dagen. Du kan vælge samme konto til alle dine betalingssteder, eller du kan have seperate konti for hvert betalingssted. Du skal have oprettet de konti, du bruger i din egen bank i forvejen.

Hvorfor skal jeg indsende dokumentation og give oplysninger om min virksomhed og dens ejere?

Som finansiel virksomhed har vi pligt til at indsamle oplysninger om vores kunder. Vi bruger oplysningerne til at sikre, at MobilePay ikke bliver misbrugt til ulovlige aktiviteter. Vi beder dig derfor om legitimation og om information om din virksomhed, samt hvad du skal bruge MobilePay til.

For eksempel skal vi bruge et virksomhedsnavn, cvr-nummer samt kontaktpersonens email og telefonnummer. Bemærk, at når du sender dokumenter kan du maksimalt sende op til 10 filer af 4 MB i alt.

Hvad sker der, når jeg har bestilt MobilePay til min virksomhed online?

Når du har udfyldt informationerne online, gennemgår vi oplysningerne og sender dig en e-mail, så snart du kan bruge MobilePay MyShop. Hvis vi har behov for yderligere oplysninger, før du kan tage MobilePay MyShop i brug, kontakter vi dig hurtigst muligt. Du kan altid se status for din oprettelse ved at logge ind på MobilePay-portalen.

Jeg har oprettet MobilePay til min virksomhed, men kan ikke modtage betalinger - hvorfor?

Når du har bestilt MobilePay til din virksomhed,  gennemgår vi de oplysninger, du har indtastet. Før du kan tage løsningen i brug, skal vi fx have bekræftet, at det er din virksomhed, der ejer den konto, der er tilknyttet MobilePay-nummeret. Det er for at sikre, at de penge, som dine kunder betaler via MobilePay, lander på din virksomheds konto.

Vi sender en bekræftelse på e-mail, så snart du kan tage din MyShop-løsning i brug. Du kan følge med i, hvor langt vi er med oprettelsen på MobilePay-portalen.

Hvordan får jeg bekræftet min virksomheds bankkonto?

I de fleste tilfælde bliver din konto bekræftet automatisk. Hvis vi ikke kan bekræfte kontoen automatisk, sender vi dig en e-mail med information om, hvordan du selv kan bekræfte kontoen.
For at bekræfte at din virksomhed ejer kontoen, skal du overføre 1 kr. fra din konto til vores konto: reg.nr. 4183 kontonr. 0012126611.

Husk, at du skal overføre fra den konto, du har knyttet til dit betalingssted.

Når vi har modtaget overførslen, kan vi få bekræftet, at din virksomhed er ejer af kontoen, og vi kan begynde at overføre MobilePay-betalingerne fra dine kunder. Overførslen af alle MobilePay-betalinger sker én gang dagligt.

Vær opmærksom på at den konto, du har registreret i MobilePay, skal være ejet af din virksomhed, for at vi kan godkende den.

Hvor kan jeg downloade MyShop-appen?

Du kan downloade MyShop-appen til både iOS (App Store) og Android (Google Play Store).

Du kan også finde MyShop-appen ved at søge på 'MyShop' i din App Store eller Google Play Store.