MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.10.2019


Fakta

Hvad koster MobilePay Subcriptions?

Prisen pr. transaktion afhænger af beløbet for den enkelte transaktion og din virksomheds samlede antal MobilePay-transaktioner.
Se priser her.

Hvis min kunde sletter MobilePay som betalingsmetode for sit abonnement eller anden fast betaling, har han/hun så samtidig afmeldt sig?

Nej. MobilePay er ikke en del af den aftale, som din virksomheden har indgået med kunden. Du vil som virksomhed modtage information i samme øjeblik, at din kunde framelder sig automatisk betaling i MobilePay-appen.

Herefter skal du sammen med kunden afklare, hvordan fremtidige betalinger skal foregå. Du vil stadig kunne tilbyde kunden at betale med MobilePay - kunden skal blot tilknytte sin MobilePay på ny.

Kan min kunde også betale et engangsbeløb?

Ja. Du kan sagtens lade din kunde betale et engangsbeløb og samtidig, i samme flow, lade kunden tilknytte MobilePay som betalingsmiddel for den fremtidige faste opkrævning. Et eksempel kunne være: 'Betal 2 kr. for de første 2 måneder. Herefter er prisen 59 kr. pr. måned'.

Kan min kunde betale et engangsbeløb, som er udover den løbende betaling?

Ja. Når en kunde har valgt at bruge MobilePay som betalingsmiddel til et abonnement eller en fast betaling, så har du også mulighed for at udstille 'køb-funktioner’ til din kunde. Det kan fx være tilkøb af data til et telefonabonnement eller bare 'her og nu betaling' for noget, som ligger ud over en fast betaling som fx et månedligt abonnement. Kunden vil som udgangspunkt skulle godkende købet ved at swipe i MobilePay. I nogle tilfælde, fx til top up-løsninger, kan din virksomhed sætte det op, så kunden ikke skal godkende enkeltstående betalinger med et swipe. MobilePay skal godkende sådan en løsning.

Kan en virksomhed tilknytte en fast betaling eller et abonnement via MobilePay for kunden?

Nej. Det er kun privatbrugere, der kan tilknytte deres betalingsaftaler til MobilePay.

Er der en beløbsgrænse på MobilePay Subscriptions?

Der gælder samme daglige og årlige beløbsgrænser for din kunde som ved andre MobilePay-produkter. Dvs. beløbsgrænsen gælder også, hvis du sender en enkeltstående regning.
Se beløbsgrænser.
Der er ikke nogen grænser for, hvor meget din virksomhed må modtage. Dog fastsætter du, i forbindelse med on-boardingen, en individuel grænse på hver enkelt automatisk opkrævning.