MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.10.2019


MobilePay AppSwitch

Kom i gang

Hvad kræver det at få MobilePay AppSwitch?

MobilePay AppSwitch understøtter apps, der er bygget specifikt til Android og iOS. For at du kan bruge MobilePay AppSwitch i din virksomheds app, skal man kunne  bruge dine varer uden for dit app-univers. Det kan fx være billetter, fysiske varer og lignende. Du kan ikke bruge løsningen til salg af digitale produkter eller services, som kunden forbruger i dit app-univers, fx læsning af magasiner in-app.
 

Hvordan får jeg MobilePay AppSwitch i min virksomhed?

Du kan oprette MobilePay AppSwitch til din virksomhed på MobilePay-portalen.
Følg flowet og udfyld felterne. Du skal ikke vælge andet end MobilePay AppSwitch ved produktvalg.
 

Hvorfor skal jeg indsende dokumentation og give oplysninger om min virksomhed og dens ejere?

Som finansiel virksomhed har vi pligt til at indsamle oplysninger om vores kunder. Vi bruger oplysningerne til at sikre, at MobilePay ikke bliver misbrugt til ulovlige aktiviteter. Vi beder dig derfor om legitimation og information om din virksomhed, samt hvad du skal bruge MobilePay til.

Hvad sker der, efter jeg har bestilt MobilePay AppSwitch?

Når du har udfyldt informationerne online, har du bestilt MobilePay AppSwitch til din virksomhed. Vi gennemgår oplysningerne og sender dig en e-mail, så snart du kan bruge MobilePay. Hvis vi har behov for yderligere oplysninger, kontakter vi dig hurtigst muligt. Du kan altid se status for din oprettelse ved at logge ind på MobilePay-portalen

Hvordan opretter jeg et AppSwitch ID?

Vi arbejder på en løsning, hvor din virksomhed selv kan oprette AppSwitch ID'erne online. Indtil den er klar, hjælper vi med at oprette ID'erne, som I efterfølgende indsætter i jeres app. Skriv til erhverv@mobilepay.dk

Brug

Hvordan administrerer jeg min AppSwitch-løsning, laver saldo tømning, eller retter et AppSwitch ID?

Vi arbejder på en selvbetjeningsløsning, hvor din virksomhed fx kan oprette og slette AppSwitch ID'er eller lave saldotømning online. Indtil den er klar, hjælper vi med at oprette ID'erne, som I efterfølgende indsætter i jeres app.

Hvordan reserverer jeg et beløb med MobilePay AppSwitch?

Ved implementering af vores AppSwitch API’er, har du mulighed for at lave en reservation af beløbet, så beløbet først bliver trukket, når varen er udleveret.

Hvordan foregår indløsning af MobilePay AppSwitch-transaktioner?

Du behøver kun en MobilePay-aftale for at kunne modtage AppSwitch-betalinger. Vi håndterer processen i forhold til indløsning af transaktionerne.

Hvordan laver jeg tilbagebetalinger med MobilePay AppSwitch?

AppSwitch API’erne giver mulighed for, at du via 'refund amount' kan tilbageføre et beløb – enten helt eller delvist – til en MobilePay-bruger.

Tilbagebetalingen sker direkte fra din virksomheds system og er dermed kun tilgængelig, hvis din virksomhed har implementeret vores API’er.

Kan jeg med MobilePay AppSwitch få en besked med på kvitteringen til kunden?

Din virksomhed kan indsætte en besked til kunden nederst på kvitteringen i MobilePay, fx "Nyd din kaffe" eller "Tak fordi du handlede i XX".  Der er plads til maks. 66 karakterer i beskeden. Og den bliver både vist på kvitteringen umiddelbart efter betaling, og på den kvittering, der ligger i aktivitetslisten i MobilePay.

Hvor lang må kundens besked på kvitteringen være?

Der er plads til maks. 66 karakterer i beskeden. Og den bliver både vist på kvitteringen umiddelbart efter betaling, og på kvitteringen, der i aktivitetslisten i MobilePay.

Har du spørgsmål om MobilePay AppSwitch med administration i Business Online?

Få svar på dine spørgsmål om, hvordan du administrerer din AppSwitch-løsning i Business online, log ind her.

Fakta

Hvad koster MobilePay AppSwitch?

MobilePay AppSwitch koster 1 % af transaktionsgebyret, dog minimum 1 kr. pr. transaktion.

Se den fulde prisliste.

Hvordan bliver pengene trukket via MobilePay AppSwitch?

AppSwitch bruger et Reserve/Capture flow. Det betyder, at pengene bliver reserveret, efter brugeren succesfuldt har swipet i MobilePay. Herefter er det op til virksomheden at Capture de reserverede penge. Afhængig af de forretningsmæssige behov, kan dette ske med det samme, eller der kan være noget tid mellem Reserve og Capture. 
Der er også mulighed for at implementere Partial Reserve/Capture, hvilket betyder at man kan Capture et beløb der er mindre end det, som i første omgang blev reserveret.

Kan jeg bruge MobilePay AppSwitch til salg af et hvilket som helst produkt?

En forudsætning for at bruge MobilePay AppSwitch er, at de produkter og services, som du sælger via din app, bliver forbrugt uden for dit app-univers. Det betyder, at du ikke kan bruge MobilePay AppSwitch til salg af digitale produkter og services, som kunden forbruger i dit app-univers, fx artikler, film og lignende.
Det er din virksomheds ansvar at sikre, at din virksomheds app lever op til de krav og regler, som appen er underlagt, fx de regler app stores til enhver tid måtte fastsætte.

Hvor sikre er betalinger med MobilePay AppSwitch?

Når den anmodede betaling er gennemført i MobilePay, modtager forretningsappen en underskrevet kvittering. Den underskrevne kvittering indeholder det originale ordre-ID og MobilePay-transaktionens ID.

MobilePay SDK bekræfter underskriften og sikrer, at ordre-ID’et, som forretningsappen sender til MobilePay SDK, svarer til det ordre-ID, der er modtaget fra MobilePay.