MobilePay spørgsmål og svar pr. 15.10.2019


MobilePay Business

Brug

Har du spørgsmål om brug af MobilePay Business?

MobilePay Business er kommet i en ny og forbedret version og hedder nu MobilePay MyShop. Vil du oprette MobilePay MyShop til din butik, markedsstand eller forening, kan du gøre det på MobilePay-portalen

Har du spørgsmål om brug af MobilePay Business, så log ind og se mere på Business Online.

MobilePay Business lukker

Skift til MyShop

Hvorfor skal jeg skifte til MobilePay MyShop?

MobilePay MyShop erstatter MobilePay Business og er en forbedring på flere parametre, som mange af vores kunder har efterspurgt. Derfor har vi lukket ned for MobilePay Business og har opfordret alle til at komme over på MobilePay MyShop.

Se alle fordelene ved MobilePay MyShop her.

Hvad sker der, hvis jeg ikke har skiftet til MobilePay MyShop?

Hvis du ikke har skiftet til MobilePay MyShop, vil du per den 1. november 2019 ikke længere kunne modtage betalinger med MobilePay. Du kan oprette MobilePay MyShop, så du igen kan modtage MobilePay-betalinger.

Opret MyShop

Hvordan tilmelder jeg mig MobilePay MyShop?

Det er nemt og enkelt at oprette sig på MobilePay MyShop: 

Skal jeg indsende alle virksomhedsdetaljer og dokumenter igen?

Hvis du opretter dig til MyShop inden den 1. november 2019 er det ikke nødvendigt at indsende alle dokumenter igen. Hvis du først opretter dig efter den 31. oktober 2019, har vi desværre ikke mulighed for at overføre dine virksomhedsdeltaljer, fordi MobileBusiness er lukket ned.

Får jeg tilsendt nye klistermærker, når jeg har tilmeldt mig MobilePay MyShop?

Når du indtaster din adresse ved oprettelsen af MobilePay MyShop, sørger vi for at sende dig nye klistermærker. Når du modtager de nye klistermærker, må du meget gerne pille de gamle ned og erstatte dem med de nye. Du kan altid bestille flere klistermærker inde på MobilePay-portalen under MyShop.

 

Gå til MobilePay-portalen

Kan jeg oprette MobilePay MyShop uden at have et CVR-nummer?

Nej. Du kan kun oprette dig til MobilePay MyShop, hvis din virksomhed har et CVR-nummer eller et SE-nummer.

Lukning af MobilePay Business

Hvornår lukker MobilePay Business?

Vi lukker MobilePay Business den 1. november 2019.

Kan jeg beholde min MobilePay Business-løsning?

Nej, det er ikke muligt at beholde din MobilePay Business-løsning. Det 8-cifrede nummer lukker pr. den 1. november 2019.

Kan jeg beholde mit 8-cifrede telefonnummer til MobilePay Business?

Nej, du kan ikke beholde dit 8-cifrede MobilePay-nummer fra MobilePay Business (du kan selvfølgelig stadig bruge det som et normalt telefonnummer, dog ikke til MobilePay-betalinger).

Når du skifter til MobilePay MyShop får du et MyShop-nummer. Det virker på samme måde som det mobilnummer, du kender fra tidligere, men nu har du ikke brug for et telefonnummer (SIM-kort) for at kunne modtage betalinger.

Du vil automatisk blive tildelt dit første MyShop-nummer i forbindelse med oprettelsen. Man kan ikke selv vælge sit nummer, men man kan vælge refresh og få præsenteret et andet automatisk genereret nummer.

Herefter har du mulighed for at oprette flere betalingssteder og dermed flere MyShop-numre, hvis du eksempelvis har flere butikker eller betalingssteder.

Til hvert MyShop-nummer tilknytter du en konto, som betalingerne automatisk bliver overført til én gang om dagen. Det kan være den samme konto eller forskellige konti i egen bank.

Kan jeg få adgang til gammel betalingsdata/historik i MobilePay Business (Business Online) efter lukning af MobilePay Business?

Nej, det kan du desværre ikke. Vi opfordrede alle berørte kunder til selv at gemme gammel historik, inden MobilePay Business lukkede.

Hvad hvis jeg har mere end ét produkt i Business Online?

Det er kun MobilePay Business-løsningen, vi lukker ned. Har du andre MobilePay-produkter, vil du fortsat kunne administrere dem i District/Business Online modulet.

Jeg har også MobilePay Point of Sale-løsningen - hvad sker der med den?

Dine andre produkter bliver der, hvor de hele tiden har været, indtil videre.

Hvad sker der med de penge jeg evt. har stående på min MobilePay Business-konto?

Hvis du ikke nåede at tømme din konto inden den 1. november 2019.  Så skriv til os via erhverv@mobilepay.dk,  hvilken konto du ønsker, at et evt. indestående skal overføres til, så vil vi give din bank besked. Alternativt kan du selv kontakte din bank og aftale nærmere.

Hvad gør jeg, hvis jeg har flere betalingssteder, som jeg ønsker at overflytte?

Du behøver ikke at have flyttet dine betalingssteder over fra MobilePay Business. Du skal i stedet oprette dem på ny inde på MobilePay-portalen, hvor der bliver genereret et MyShop-nummer til hvert nyt betalingssted.

Gå til MobilePay-portalen

Er min MobilePay Business-aftale lukket, eller skal jeg selv gøre noget?

Din MobilePay Business-aftale lukker pr. den 1. november 2019.
Hvis du har en Danske Bank-konto og Danske Bank Business Online tilknyttet til MobilePay Business, er vi i henhold til MobilePay Business vilkår berettiget til at give Danske Bank information om ophør af din aftale, således at Danske Bank kan foretage den nødvendige support og lukke i deres systemer.

Hvornår skal jeg fjerne min MobilePay Business-klistermærker?

Du må endelig fjerne de gamle MobilePay Business-klistermærker. Mangler du klistermærker til MobilePay MyShop, kan du bestille dem på MobilePay-portalen.

Gå til MobilePay-portalen

Jeg har tidligere modtaget afstemningsfiler fra jer - vil jeg stadig modtage dem?

Det er muligt at eksportere Excel-filer med transaktioner fra MobilePay MyShop. Du skal selv hente dem ned via MobilePay-portalen. Det er ikke muligt at modtage afstemningsfiler fra os.

Skal jeg slette min MobilePay Business-app?

Ja, det skal du gøre. Du kan i stedet hente MobilePay MyShop-app'en.  Find den i Google Play eller i App Store.

Priser

Hvad koster MobilePay MyShop?

Det koster højst 0,75 kr. pr transaktion og ned til 0,30 kr. Prisen falder jo flere transaktioner du har. Du kan se fuld prisliste her.

Hvad sker der med priserne, når jeg skifter fra MobilePay Business til MobilePay MyShop?

Prisen på MobilePay MyShop er den samme som for MobilePay-Business. Prisniveauet bliver opgjort på baggrund af de sidste 12 måneder (løbende måneder).

Hvis du skiftede til MobilePay MyShop inden den 1. september 2018, vil du fastholde det transaktionsniveau, du lå på med MobilePay Business.

Lukning af nummer med 4 cifre

Hvorfor lukker I for 4-cifrede MobilePay-numre?

I forbindelse med lukningen af MobilePay Business lukker vi også for alle 4-cifrede numre. Den nye platform er baseret på 5- og 6-cifrede numre. Dette gør, at du som NGO eller virksomhed kan oprette ligeså mange numre, som du har lyst til. Tidligere har de 4-cifrede numre været afhængige af et 8-cifret nummer, som så skulle laves om til et 4-cifret nummer. 

Hvis jeg skifter til MyShop i dag, hvad sker der så med mit 4-cifrede nummer?

Dit 4-cifrede nummer vil virke helt frem, til vi i MobilePay lukker ned for din MobilePay Business-løsning. Lukningen af MobilePay Business sker i løbet af andet kvartal i 2019 - vi sender den endelige dato og opsigelse senest 30 dage før lukning.

Kan jeg beholde mit 4-cifrede nummer eller 8-cifrede telefonnummer?

Nej, du kan ikke beholde dit 4-cifrede nummer eller 8-cifrede telefonnummer som dit Mobilepay-nummer (Du kan stadig bruge det 8-cifrede nummer som et normalt telefonnummer, dog ikke til MobilePay-betalinger).

Med MobilePay MyShop får du et MyShop-nummer. Det virker på samme måde som det 8-cifrede mobilnummer, du kender fra tidligere, men nu har du ikke brug for et telefonnummer og dermed et SIM-kort for at kunne modtage donationer.

Du vil automatisk blive tildelt dit første MyShop-nummer i forbindelse med oprettelsen. Man kan ikke selv vælge sit nummer, men man kan vælge refresh og få præsenteret et andet automatisk genereret nummer.

Herefter har du mulighed for at oprette flere betalingssteder og dermed flere MyShop-numre, hvis du eksempelvis har flere butikker eller betalingssteder.

Til hvert MyShop-nummer tilknytter du en konto, som donationerne automatisk bliver overført til én gang om dagen. Det kan være den samme konto eller forskellige konti i egen bank.

Vil jeg både kunne modtage penge på min gamle MobilePay Business-løsning og min nye MobilePay MyShop-løsning, og i hvor lang tid endnu?

Frem til andet kvartal 2019 kan du både bruge det 4-cifrede, 8-cifrede og det nye MyShop-nummer, så vi sikrer os, at du som kunde i denne periode kan modtage MobilePay-donationer.

Skal jeg indsende alle virksomhedsdetaljer og dokumenter igen?

Nej, du skal ikke indsende oplysninger en gang til. Vi har gemt alle dine virksomhedsoplysninger fra dengang, du oprettede dig til MobilePay Business, og ud fra dit CVR-nummer kan vi genkende dig.

Bliver MobilePay Business-aftalen automatisk lukket ned, eller skal jeg selv gøre noget?

Din MobilePay Business-aftale bliver automatisk lukket ned i andet kvartal 2019. Hvis du ønsker adgang til historiske betalingsdata, skal du sørge for at gemme gammel historik, inden din gamle MobilePay Business-aftale lukker. 

Indtil andet kvartal 2019 vil både det 4-cifrede, 8-cifrede og det nye MyShop-nummer kunne bruges, så vi sikrer os, at du som kunde hele tiden kan modtage MobilePay-donationer.

Ønsker du at lukke din MobilePay Business-aftale allerede nu, og få frigivet telefonnummeret til anden brug, er du meget velkommen til at skrive til os på erhverv@mobilepay.dk.

Din NGO-aftale vil automatisk overgå til MobilePay MyShop, så transaktionerne vil fortsat være gebyrfri for dig som NGO.

Hvis du har en Danske Bank-konto og Danske Bank Business Online tilknyttet til MobilePay Business, er vi i henhold til MobilePay Business' vilkår berettiget til at fortælle Danske Bank, at din aftale ophører, så Danske Bank kan foretage den nødvendige support og lukke i deres systemer.

Hvad sker der med de penge jeg evt. har stående på min MobilePay Business-konto?

Vi opfordrer til, at du sørger for at tømme din konto inden lukning i andet kvartal 2019.  Du har også mulighed for at skrive til os via erhverv@mobilepay.dk, hvilken konto et evt. indestående skal overføres til, så vil vi videreformidle dette til din bank. Alternativt kan du selv kontakte din bank og aftale nærmere.   

Hvad koster MobilePay-MyShop, hvis man er NGO?

Transaktionerne vil fortsat være gebyrfri for dig som en NGO. Når du har tilmeldt dig MobilePay MyShop, flytter vi din NGO-aftale med over i MyShop, så du får transaktionerne til 0 kr.