MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.10.2019


Hvorfor er penge, jeg har overført eller skal modtage, ikke nået frem?

Hvis I begge er MobilePay-brugere, kan både du, som afsender, og den person, der skal modtage pengene, se overførslen under ’Aktiviteter’ i MobilePay med det samme.
Pengene bliver med det samme reserveret på din konto (hvis du er afsenderen), men det varierer, hvornår pengene bliver trukket fra kontoen og overført til modtagerens konto. Oftest sker det med det samme, men der kan gå op til 4 dage.

Pengene når ikke frem

Hvis pengene ikke når frem, kan du tjekke, om pengene er sendt til den rigtige modtager. Det ser du under ’Aktiviteter’ i MobilePay-appen.
Det er altid en god idé for modtageren at kontrollere, om bankkontoen pengene skal sættes ind på, er korrekt registreret i appen. Det kan kontrolleres ved at modtageren logger på sin MobilePay og klikker på 'Menu' (nederst i højre hjørne), vælg indstillinger (tandhjulet) og klik på 'Kontonummer'.

Eksisterer modtagerens bankkonto ikke, er spærret eller lignende, sender vi en SMS til vedkommende, der fortæller, at vi har forsøgt at sætte penge ind på kontoen og at den skal rettes. Når modtageren har rettet kontonummeret, bliver pengene overført til kontoen indenfor 24 timer. 

Pengene er ved en fejl overført til en forkert person

Du kan ikke fortryde eller slette en MobilePay-overførsel, der allerede er gennemført. Er pengene ved en fejl overført til en forkert person, anbefaler vi, at du tager kontakt til personen og beder hende eller ham om at returnere beløbet. Du kan evt. benytte MobilePay til at lave en anmodning. Du har selv ansvaret for at vælge den rigtige modtager og sikre, at mobilnummeret er korrekt, så dobbelttjek altid, inden du swiper.

Er pengene sendt til et nummer, der endnu ikke er tilknyttet MobilePay, vil de ligge som en ventende betaling. Du kan slette en ventende betaling via 'Aktiviteter' i MobilePay-appen: