MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.10.2019


Brug

Hvordan logger jeg på MobilePay-portalen?

Du kan få adgang til MobilePay-portalen ved at logge på her fra mobilepay.dk, hvor du kan klikke på 'Log ind' oppe i højre hjørne og vælge 'Virksomheder'. Du kan også bare logge ind på MobilePay-portalen ved at klikke her.

Hvor på MobilePay-portalen ser jeg mine salg og tilbagebetalinger?

Du administrerer din MyShop-løsning på MobilePay-portalen, hvor du kan se alle transaktioner under 'Salg'.

 

Du kan også se dine transaktioner i MyShop-appen under 'Aktiviteter'.

 

Hvor på MobilePay-portalen ser jeg oplysninger om en betaling?

Du kan se dine daglige salgstransaktioner – og se transaktionsdetaljer.

 

Hvordan eksporterer jeg data fra MobilePay-portalen?

Under 'Salg' eller 'Overførsler' på MobilePay-portalen kan du eksportere alle data til .csv-format, så de kan bruges i fx Excel.

Hvorfor kan jeg ikke se hele kundens telefonnummer på MobilePay-portalen?

Vi har af juridiske grunde ikke lov til at vise disse oplysninger.

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se, om kunden har tilføjet en kommentar?

Du kan se eventuelle kommentar, som kunden har skrevet på en MyShop betaling i ‘Transaktionsdetaljer’ under ‘Salg’.

Du kan også klikke på en bestemt betaling og se kommentarfeltet under 'Transaktionsdetaljer'.

 

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se gebyret for en bestemt betaling?

Du kan se gebyret under den enkelte betaling.

 

 

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se salg for en bestemt periode eller et bestemt betalingssted?

Du kan filtrere på et bestemt betalingssted eller en bestemt periode.

MyShop - salgsperiode

Hvordan kan jeg refundere en betaling via MobilePay-portalen?

Du kan lave tilbagebetalinger via MobilePay-portalen. Bemærk, at det kun er hele beløb du kan refundere og den oprindelige betaling ikke må være ældre end 30 dage.
Betalingen vil nu blive refunderet til din kundes konto.

Hvordan opretter jeg et nyt betalingssted på MobilePay-portalen?

Du kan nemt oprette flere betalingssteder, hvis du har flere butikker eller salgssteder. 

Det nye MyShop betalingssted er klar med det samme. Klistermærker vil automatisk blive sendt til den registrerede adresse.

 

Hvordan ændrer jeg bankkontoen for et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen?

Du kan altid ændre bankkontoen for et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen. 

Vi vil herefter overføre penge til den nye valgte bankkonto. Hvis du ikke har fået bekræftet bankkontoen, skal du gøre det, før vi kan begynde at overføre penge til den. 

 

Hvordan redigerer jeg oplysninger om et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen og aktiverer/deaktiverer det?

Du kan redigere oplysninger som fx sted, navn og logo for dine eksisterende betalingssteder i oversigten over betalingssteder under det enkelte produkt.

Hvis du har deaktiveret et betalingssted, kan du ikke længere modtage betalinger via det.
Husk også, at du ikke kan redigere et MobilePay-nummer. Hvis du ønsker et andet nummer, skal du oprette et nyt betalingssted.

 

Hvordan bestiller jeg ekstra klistermærker til et betalingssted via MobilePay-portalen?

Du får automatisk klistermærker, når du bestiller et nyt MyShop betalingssted – men du kan altid bestille flere efter behov på MobilePay-portalen.

Vi producerer dine klistemærker og sender dem til dig inden for ca. en uge. Du kan også lave dine egne mærkater, som du selv kan printe. Se mere på siden, hvor du også kan oprette et betalingslink, her.

Hvordan registrerer jeg en ny bankkonto på MobilePay-portalen?

Du kan se alle de bankkonti, du har registreret, og tilføje nye bankkonti i bankkontooversigten under ‘Indstillinger’ i venstremenuen.

Husk, at du skal have bekræftet din bankkonto, før vi kan begynde at overføre penge til den.

Jeg har glemt min adgangskode til MobilePay-portalen - hvad gør jeg?

Du kan få nulstuillet dit kodeord, hvis du har glemt det.

Du modtager herefter en e-mail med et link til en side, hvor du kan oprette en ny adgangskode.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode og brugeroplysninger til MobilePay-portalen?

Du kan ændre din adgangskode, e-mail og dine brugeroplysninger øverst i højre hjørne, når du har logget dig ind.

Hvordan afstemmer jeg MobilePay-betalinger?

Du kan se alle beløb, der er blevet overført til din konto, samt hvilke gebyrer, der måtte være blevet trukket under 'Overførsler' i venstremenuen.

Hvordan tilføjer jeg nye MobilePay produkter?

Du kan altid tilvælge nye MobilePay produkter i MobilePay-portalen ved at klikke på ‘Tilføj produkt’ i venstremenuen.