MobilePay spørgsmål og svar pr. 20.10.2019


Brug

Hvordan afregner vi i WeShare?

WeShare laver beregningen for gruppens regnskab, så hver person kun skal overføre én gang.
Alle i gruppen skal have både WeShare og MobilePay for at kunne afregne hurtigt og enkelt via MobilePay. Hvis du står til at skulle betale penge, trykker du blot på ’Se udgifter’ og derefter ’Betal din del med MobilePay’. Du bliver nu sendt videre til MobilePay-appen, hvor du godkender overførslen. Pengene bliver automatisk fordelt til de andre deltagere i gruppen.
Bemærk, at det maksimale beløb du kan betale via WeShare (med MobilePay), afhænger af din daglige beløbsgrænse i MobilePay-appen.
Læs mere om beløbsgrænser

Hvordan får jeg overblik over gruppens udgifter?

Åbn den gruppe, hvor du vil se udgifterne. Klik på den grønne knap ’Se udgifter’ på chat-siden. Du kan nu se, hvorvidt du står til at skulle sende eller modtage penge. Klikker du på ’Vis overblik over alle udgifter’, kan du desuden se en status for hver bruger, en oversigt over alle udlæg i gruppen samt en oversigt over de betalinger, der er fortaget i gruppen.

Hvordan opretter jeg en udgift i en fremmed valuta?

Når du opretter en udgift, kan du klikke på pilen til højre for 'kr.' for at vælge en anden valuta. Du har her mulighed for at vælge en række af de mest anvendte valutaer.

Kursen der står ud for hver valuta, er nationalbankens middelkurs. Kurserne bliver opdateret 1 gang i døgnet.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg skifter telefonnummer?

Hvis du har oprettet dig ved at forbinde med MobilePay, skal du gå ind under din profil og trykke på knappen 'Hent oplysninger i MobilePay'. Hvis du ikke er MobilePay-bruger og har lavet en manuel oprettelse, skal du ind og ændre dit nummer under din profil i WeShare.

Du kan se oplysningerne på din profil ved at klikke på dit navn øverst til venstre på oversigtsiden.


Hvad skal jeg gøre, hvis jeg får en ny telefon?

Hvis du har oprettet dig ved at forbinde med MobilePay, skal du hente WeShare-appen ned og forbinde igen. Hvis du er manuelt oprettet, skal du oprette dig på ny.

Kan jeg tilføje/slette personer til en gruppe, efter den er oprettet?

Ja, du kan sagtens tilføje eller slette en person i en gruppe.

Sådan gør du:

Tilføjer du en person, vil vedkommende fremover være en del af alle de fremtidige udgifter, men ikke af de udgifter, der tidligere har været.
Sletter du en person, må vedkommende hverken skylde eller stå til skulle modtage penge.