MobilePay spørgsmål og svar pr. 16.10.2019


Fakta

Hvad er MobilePay MyShop?

Med Mobilepay MyShop får du et MyShop-nummer, som dine kunder kan betale til når du sælger fysiske varer i din forretning.

Med MyShop overfører dine kunder penge til dit MyShop-nummer og du skal ikke have ekstra udstyr.

Bemærk, at MobilePay MyShop ikke må benyttes når der forudbetales for varer eller services. Kunden skal derfor have modtaget varen eller servicen når der betales gennem MobilePay MyShop.

Læs mere om MobilePay MyShop

Hvad koster MobilePay MyShop?

MobilePay MyShop koster højst 0,75 kr. pr transaktion og ned til 0,30 kr. Prisen falder jo flere transaktioner du har.

Se den fulde prisliste.

Du kan vælge mellem at betale dine gebyrer på to måder:

Læs mere om MobilePay MyShop

Hvad er et MyShop-nummer og et MobilePay-nummer?

Dit MobilePay-nummer er det MyShop-nummer, dine kunder betaler til. Hvis du har MobilePay MyShop, er dit MobilePay-nummer derfor dit MyShop-nummer.
Du kan oprette flere MyShop-numre, hvis du vil adskille betalinger fra forskellige betalingssteder. Alle MyShop-numre skal have tilknyttet en bankkonto for, at vi kan overføre pengene til dig.

Du vil automatisk få tildelt dit første MyShop-nummer, når du opretter MobilePay MyShop til din virksomhed. Det er ikke muligt selv at vælge sit nummer – det bliver tildelt tilfældigt. Herefter har du mulighed for at oprette flere betalingssteder og dermed flere MyShop-numre, hvis du fx har flere butikker eller betalingssteder. Til hvert MyShop-nummer tilknytter du en konto, som betalingerne automatisk bliver overført til én gang om dagen. Det kan være den samme konto eller forskellige konti. De valgte konti skal være oprettet i egen bank i forvejen.

Hvad er MyShop-appen?

MyShop-appen giver dig adgang til værktøjer, der gør det nemt at håndtere daglige opgaver i forbindelse med MobilePay-betalinger.

Du kan downloade MyShop-appen til både iOS (App Store) og Android (Google Play Store).

Hvordan opkræver I gebyrer for transaktioner?

Du har mulighed for at vælge mellem at få fratrukket gebyrer, før vi overfører penge til din konto eller gennem månedlig fakturering. Hvis du har valgt at få fratrukket gebyrer, inden vi overfører pengene, kan du altid se oplysninger om den enkelte overførsel på MobilePay-portalen.
Du kan se oplysninger om gebyrer, salg og tilbagebetalinger for den valgte overførsel.
Transaktionsprisen er afhænig af virksomhedens antal MobilePay-transaktioner.

Hvad koster MobilePay MyShop?

Din pris afhænger af, hvor mange MobilePay transaktioner, du har.

Du kan se priser for MobilePay MyShop her.

Hvad er et betalingssted?

Dit betalingssted er det MobilePay-nummer, som kunderne betaler til. Du kan vælge at oprette så mange betalingssteder, som du har brug for.

Hvad koster ekstra klistermærker?

Klistermærkerne er gratis.

Hvad er de tekniske krav for at få MobilePay MyShop?

Har du en smartphone eller en tablet, kan du bruge MobilePay MyShop-appen. Der er dog nogle tekniske krav, hvis du vil have mest muligt ud af appen.
Bemærk, telefoner med Windows kan ikke bruges.

Juni 2019: Opdatering for iOS 9.0 brugere

MyShop-appen supporteres ikke længere på iOS 9.0. Dette skyldes opdateringen af en service fra Apple, som MyShop-appen benytter, og som nu kræver minimum iOS 10 for at fungere. Hvis du vil tilgå MyShop-appen via en Apple enhed, kræver det derfor en enhed med iOS 10 eller nyere. Har du en Android enhed kræver det som minimum version 5.0. Du kan altid se din salgs- og overførselsoversigt på MobilePay-portalen.

Opdatering af operativsystemer

Vi optimerer hele tiden vores apps og onlinesystemer til de nyeste versioner af operativsystemerne. Det giver den bedste oplevelse for langt de fleste brugere. I mange tilfælde vil vores apps også kunne køre på ældre versioner af et operativsystem. Vi forsøger så vidt muligt at gøre opmærksom på det, når vi ikke længere har mulighed for at understøtte enheder med ældre operativsystemer.
Vi har testet, at vores MobilePay-apps og onlinesystemer virker med følgende operativsystemer:

MyShop - mobil og tablet

MobilePay Business - mobil og tablet

Computer

Windows 7, 8, 10. Browsere:

Apple macOS: Yosemite, El Capitan, Sierra, High Sierra. Browsere:

Hvad er et betalingslink?

Et betalingslink er en simpel web-adresse, som gør det nemt for dine kunder at betale og nemt for dig selv at se, hvad betalingen drejer sig om.
Udover dit MobilePay-nummer kan du vælge at tilføje et fast beløb og en besked, som din kunde kan skrive. Beskedfeltet kan også låses, så din kunde ikke kan ændre i teksten.
Med betalingslink kan du blot sende en besked med et betalingslink eller en QR-kode via fx e-mail eller en sms til dine kunder. I stedet for at logge ind i sin netbank og taste kontonummer og beløb, klikker kunden blot på linket eller scanner QR-koden og gennemfører hurtigt betalingen med MobilePay.
Du kan oprette dine egne betalingslinks. Det kræver blot, at du har tilmeldt dig MyShop og har oprettet et MobilePay-nummer. Når du opretter et betalingslink, genererer du også automatisk en mærkat magen til de klistermærker, du får, når du opretter MobilePay MyShop.
Opret et eller flere betalingslinks her.

Hvad er kravene til at bruge betalingslinks?

Hvis du vil bruge betalingslinks, skal du blot tilmelde dig MyShop og have et MobilePay-nummer.

Bemærk, at du ikke kan bruge betalingslinks til onlinesalg og netbutikker.

Hvad koster det at bruge betalingslinks?

Prisen for betalinger via betalingslinks er de samme som transaktionspriserne for MobilePay MyShop. Det koster ikke ekstra at lave et betalingslink. Lav betalingslink her.

Hvad er MobilePay Back?

Når dine kunder betaler med MobilePay, giver vi dem mulighed for at få deres købsbeløb tilbage.
Læs om MobilePay Back her.