MobilePay spørgsmål og svar pr. 23.10.2019


MobilePay-Portalen

Brug

Hvordan logger jeg på MobilePay-portalen?

Du kan få adgang til MobilePay-portalen ved at logge på her fra mobilepay.dk, hvor du kan klikke på 'Log ind' oppe i højre hjørne og vælge 'Virksomheder'. Du kan også bare logge ind på MobilePay-portalen ved at klikke her.

Hvor på MobilePay-portalen ser jeg mine salg og tilbagebetalinger?

Du administrerer din MyShop-løsning på MobilePay-portalen, hvor du kan se alle transaktioner under 'Salg'.

 

Du kan også se dine transaktioner i MyShop-appen under 'Aktiviteter'.

 

Hvor på MobilePay-portalen ser jeg oplysninger om en betaling?

Du kan se dine daglige salgstransaktioner – og se transaktionsdetaljer.

 

Hvordan eksporterer jeg data fra MobilePay-portalen?

Under 'Salg' eller 'Overførsler' på MobilePay-portalen kan du eksportere alle data til .csv-format, så de kan bruges i fx Excel.

Hvorfor kan jeg ikke se hele kundens telefonnummer på MobilePay-portalen?

Vi har af juridiske grunde ikke lov til at vise disse oplysninger.

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se, om kunden har tilføjet en kommentar?

Du kan se eventuelle kommentar, som kunden har skrevet på en MyShop betaling i ‘Transaktionsdetaljer’ under ‘Salg’.

Du kan også klikke på en bestemt betaling og se kommentarfeltet under 'Transaktionsdetaljer'.

 

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se gebyret for en bestemt betaling?

Du kan se gebyret under den enkelte betaling.

 

 

Hvor på MobilePay-portalen kan jeg se salg for en bestemt periode eller et bestemt betalingssted?

Du kan filtrere på et bestemt betalingssted eller en bestemt periode.

MyShop - salgsperiode

Hvordan kan jeg refundere en betaling via MobilePay-portalen?

Du kan lave tilbagebetalinger via MobilePay-portalen. Bemærk, at det kun er hele beløb du kan refundere og den oprindelige betaling ikke må være ældre end 30 dage.
Betalingen vil nu blive refunderet til din kundes konto.

Hvordan opretter jeg et nyt betalingssted på MobilePay-portalen?

Du kan nemt oprette flere betalingssteder, hvis du har flere butikker eller salgssteder. 

Det nye MyShop betalingssted er klar med det samme. Klistermærker vil automatisk blive sendt til den registrerede adresse.

 

Hvordan ændrer jeg bankkontoen for et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen?

Du kan altid ændre bankkontoen for et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen. 

Vi vil herefter overføre penge til den nye valgte bankkonto. Hvis du ikke har fået bekræftet bankkontoen, skal du gøre det, før vi kan begynde at overføre penge til den. 

 

Hvordan redigerer jeg oplysninger om et bestemt betalingssted på MobilePay-portalen og aktiverer/deaktiverer det?

Du kan redigere oplysninger som fx sted, navn og logo for dine eksisterende betalingssteder i oversigten over betalingssteder under det enkelte produkt.

Hvis du har deaktiveret et betalingssted, kan du ikke længere modtage betalinger via det.
Husk også, at du ikke kan redigere et MobilePay-nummer. Hvis du ønsker et andet nummer, skal du oprette et nyt betalingssted.

 

Hvordan bestiller jeg ekstra klistermærker til et betalingssted via MobilePay-portalen?

Du får automatisk klistermærker, når du bestiller et nyt MyShop betalingssted – men du kan altid bestille flere efter behov på MobilePay-portalen.

Vi producerer dine klistemærker og sender dem til dig inden for ca. en uge. Du kan også lave dine egne mærkater, som du selv kan printe. Se mere på siden, hvor du også kan oprette et betalingslink, her.

Hvordan registrerer jeg en ny bankkonto på MobilePay-portalen?

Du kan se alle de bankkonti, du har registreret, og tilføje nye bankkonti i bankkontooversigten under ‘Indstillinger’ i venstremenuen.

Husk, at du skal have bekræftet din bankkonto, før vi kan begynde at overføre penge til den.

Jeg har glemt min adgangskode til MobilePay-portalen - hvad gør jeg?

Du kan få nulstuillet dit kodeord, hvis du har glemt det.

Du modtager herefter en e-mail med et link til en side, hvor du kan oprette en ny adgangskode.

Hvordan ændrer jeg min adgangskode og brugeroplysninger til MobilePay-portalen?

Du kan ændre din adgangskode, e-mail og dine brugeroplysninger øverst i højre hjørne, når du har logget dig ind.

Hvordan afstemmer jeg MobilePay-betalinger?

Du kan se alle beløb, der er blevet overført til din konto, samt hvilke gebyrer, der måtte være blevet trukket under 'Overførsler' i venstremenuen.

Hvordan tilføjer jeg nye MobilePay produkter?

Du kan altid tilvælge nye MobilePay produkter i MobilePay-portalen ved at klikke på ‘Tilføj produkt’ i venstremenuen.

Flerbruger-login

Hvad betyder flerbruger-login?

Med flerbruger-login har din virksomhed mulighed for at tilknytte mere end én bruger til MobilePay administrationsportalen. På den måde får flere medarbejdere i din virksomhed mulighed for at administrere dine MobilePay-produkter, se status på MobilePay-transaktioner på de enkelte betalingssteder og administrere jeres brugere.

Har alle brugere den samme rolle?

Vi introducerer tre niveauer af roller, som kan tilknyttes en bruger:

  1. Super Manager – kan se og gøre alt i portalen.
  2. Manager – kan administrere betalingssteder og oprette brugere til netop de betalingssteder.
  3. Assistent – har "kun se"-adgang til de betalingssteder.

Er der begrænsninger på, hvor mange brugere jeg kan knytte til min virksomhedsadgang?

Nej, der er på nuværende tidspunkt ikke noget loft på hvor mange brugere, man kan tilknytte. Vi anbefaler dog, at man som minimum har tilknyttet to Super Managers, så der altid er en stedfortræder.

Hvilke rettigheder har en Super Manager i portalen?

En Super Manager kan se og gøre alt i portalen og vil være den, der opretter andre brugere. Det er kun Super Manager rollen, der kan tilvælge nye MobilePay-produkter og oprette nye betalingssteder til disse produkter. Det er Super Manageren, der tilknytter og administrerer modtagerkonti, samt vælger, hvordan virksomheden vil gebyropkræves og kan ændre virksomhedsoplysninger. Samtidig er Super Manager den, der kan tilknytte alle typer roller og foretage tilbageførsler i portalen.

 

Hvilke rettigheder har en Manager i portalen?

En Manager kan kun se og administrere de betalingssteder, han bliver tilknyttet via Super Manageren, herunder se de daglige transaktioner og overførsler. En Manager kan oprette Assistent-brugere til disse betalingssteder, men personen kan ikke oprette en Super Manager eller Manager rolle. En Manager rolle kan eksempelvis benyttes til en afdelingsleder, en kampagneleder, en brand manager eller tilsvarende, som står for den daglige drift af bestemte betalingssteder.

 

Hvilke rettigheder har en Assistent?

En Assistent har begrænsede rettigheder og kan som udgangspunkt kun se salgstransaktioner for de betalingssteder, som denne tilknyttes. En Assistent-rolle kan oprettes af enten Super Manager eller Manager. Det er muligt at tilknytte to yderligere tilladelser til en Assistent, nemlig: 

  1. Foretage tilbagebetalinger.
  2. Se de daglige overførsler.

En Assistent kan eksempelvis benyttes til butiksassistenten ude i ”butikken” eller til revisoren, der skal hjælpe med afstemningen og regnskaberne.

Kan man tilvælge ekstra tilladelser til de forskellige brugerroller?

Ja, det er muligt at tilknytte yderligere tilladelser til henholdsvis Manager og Assistent-rollen. En Super Manager har mulighed for at tilføje yderligere tre tilladelser til en Manager-rolle, da det er forskelligt fra virksomhed til virksomhed hvor meget kontrol, man vil uddelegere.

Til en Manager-rolle kan der tilknyttes tilladelse til: 

  1. Foretage tilbageførsler.
  2. Oprette nye betalingssteder.
  3. Oprette/slette modtagerkonti.

Til en Assistent-rolle kan der tilknyttes tilladelse til: 

  1. Foretage tilbageførsler.
  2. Se de daglige overførsler.

Kan man ændre en brugers rolle?

Ja, man kan altid gå ind i MobilePay-portalen og ændre en brugers rolle og tilladelser. Det gør man ved at gå ind under ’Brugere’ i venstremenuen og klikke på det lille tandhjul ud for den bruger, man ønsker at ændre rolle på.

 

Kan man vælge, hvilke betalingssteder en bruger skal have adgang til?

Ja, når man opretter en ny bruger, vælger man den eller de betalingssteder, brugeren skal have adgang til. Man kan altid senere gå ind i MobilePay-portalen og ændre disse adgange. 

 

Vil en brugers adgang til betalingssteder også slå igennem på MyShop-appen?

Ja, en bruger vil i MyShop-appen kun kunne se de betalingssteder, personen er tilknyttet til.

Kan man slette en brugers rolle?

Ja, men i første omgang kræver det, at du kontakter MobilePay Erhvervssupport, så de kan hjælpe med sletningen. Vi vil senere på året gøre det muligt selv at slette en bruger direkte i portalen. 

Kan man søge på en bruger eller betalingssted?

Nej, det er på nuværende tidspunkt ikke muligt at søge en specifik bruger eller betalingssted frem. Denne mulighed kommer dog i portalen senere på året. 

Vil brugerrollen også slå igennem ude i MyShop-appen?

Ja, en bruger vil kun kunne se de betalingssteder, man er blevet oprettet til i MyShop-appen. 

Kan jeg have forskellige pinkoder til forskellige smartphones/tablets?

Hver enkelt bruger får med lanceringen af flerbruger-login nu sin egen pinkode til MyShop-appen. 

Ønsker du, at MyShop-appen skal benyttes på flere smartphones/tablet til samme bruger, kan dette login benyttes til alle dem, du vælger. Så kan den enkelte bruger gå ind i portalen og selv hente aktiveringskoden til hver enkelt enhed.

 

Vi er en NGO med en masse indsamlere, som ikke skal kunne se alle vores forskellige betalingssteder, men som godt må dele login, hvordan håndterer vi det?

I kan fx oprette en Assistent-rolle i MobilePay-portalen og kun give denne rolle adgang til lige præcis det/de betalingssteder, som den rolle skal kunne se. Herefter kan I lave en aktiveringskode og oprette PIN-kode til MyShop-appen i MobilePay-portalen for denne Assistent-rolle og så videregive denne til de indsamlere, som herefter skal kunne se transaktionerne i MyShop-appen - og så kan de dele dette login. 

I kan oprette lige så mange Assistent-roller I har behov for til brug i jeres forskellige indsamlinger.

Hvordan blokerer jeg adgangen til MyShop-appen?

Du kan som Super Manager nu gå ind i MobilePay-portalen og ændre en brugers adgange. Så hvis en bruger ikke længere skal have adgang til at se betalingssteder i MyShop-appen, går du ind og fravælger de betalingssteder brugeren har haft adgang til, og herved kan brugeren ikke længere få adgang til disse i MyShop-appen.

Brugeren vil så blive mødt med en besked ”du er ikke blevet tildelt adgang til nogen betalingssteder”.