MobilePay spørgsmål og svar pr. 20.10.2019


Hvorfor skal jeg indsende ID/dokumenter til identifikation?

Der er flere situationer, hvor vi beder dig om at sende dokumenter til identifikation ind. Typisk er det fordi:
Vi er lovmæssigt forpligtet til at kende din identitet og din adresse. Hvis du har beskyttet adresse eller bor i udlandet, kan vi ikke hente dine oplysninger via CPR-registret eller NemID – derfor spørger vi dig om hjælp.
De dokumenter, du vil blive bedt om at indsende, er:
Derudover skal du bruge dit NemID for at registrere dine oplysninger. Hvis du er under 15 år eller ikke har NemID, kan du kontakte vores support på tlf. 45 14 44 47.
Du vil løbende blive bedt om at gensende dokumentationen, da vi hele tiden skal sikre, at vi har den korrekte information i vores systemer.
Dokumenterne kan du indsende via MobilePay appen. Det er en HTTPS-sikret forbindelse, og vi krypterer data via TLS version 1.2. Dine dokumenter bliver efterfølgende håndteret fortroligt og opbevaret sikkert. Og det er kun autoriserede personer, der har adgang til dine dokumenter.
Hvis du ikke allerede er det, bliver du fuldt identificeret, når du deler dine oplysninger med os. Processen har indflydelse på dine beløbsgrænser.

Se guide til identifikation.

Indsend ID her.