Få mest ud af MobilePay Subscriptions og Invoice

Hvordan får du højere konvertering med MobilePay? Her deler vi vores bedste råd til, hvordan I får mest ud af MobilePay Subscriptions og Invoice.

Tryk på de rigtige knapper

Millioner af mennesker forbinder MobilePay med nem og hurtig betaling, så for mange af dine kunder vil de velkendte knapper og QR-koder være et glædeligt gensyn. Derfor kan du med fordel vise undervejs på kunderejsen, at betalingen kan klares med MobilePay. Brug de rigtige knapper de rigtige steder – så siger vores erfaring, at både frafald og konvertering vil gå den rigtige vej.

Dit logo er meget værd

Betaling er en tillidssag, og her kommer dit logo ind i billedet. Dine kunder kender dit logo. Når de ser det, giver det straks en fornemmelse af tryghed. Derfor er det meget værd, at dit logo fremstår klart og tydeligt i MobilePay-appen, så kunderne ikke er et sekund i tvivl om, hvem de handler med.

Follow best practice and remind merchants to upload the company logo

Kvitteringen er det perfekte svar

Forestil dig, at en kunde spørger sig selv: "Hvad er det egentlig lige præcis, jeg betaler for?" Kvitteringen skal levere svaret – hverken mere eller mindre. Så her kommer tre gode spørgsmål til dig: Hvilke informationer er relevante at have med på din kvittering? Hvilke er ikke relevante? Og har du overvejet at lave forskellige kvitteringer til forskellige produkter?

Se mere i vores tekniske dokumentation:

Tailor the receipt shown in MobilePay to fit the need

Spred det gode budskab på alle kanaler

Website, regninger, mails, chat, selvbetjening, sms'er, digitale breve og andre kanaler, hvor kunder er i kontakt med din forretning. Benyt enhver lejlighed til at vise dem, at du tilbyder nem og hurtig betaling med MobilePay.

Gør kunderejsen til en kort fornøjelse

MobilePay gør det legende let at blive kunde i din forretning. Brug de velkendte knapper til at tage kunden i hånden fra start til slut, så næste step altid er klart og tydeligt. Og sørg for at gøre processen så kort som muligt. Jo færre steps undervejs, jo mindre risiko for frafald – og dermed større chance for, at kunden går hele vejen.
Design the shortest possible customer journey, with constantly visible MobilePay buttons.

Ved dine medarbejdere lige så meget som dig?

Det er en god idé at sørge for, at alle med kundekontakt er klædt på til at kunne guide kunderne optimalt og hjælpe nye i gang med at bruge jeres MobilePay-løsning. For som du ved, handler MobilePay ikke kun om betaling. MobilePay handler også om kundeservice.