Send dokumentation

Hvorfor skal du sende dokumentation?

Vi er forpligtet til at kende vores kunder

Som et e-pengeinstitut er vi forpligtet til, at kende vores kunder grundigt og løbende holde os opdateret på vores kunders forretning og brugen af MobilePay. Det kan I blandt andet læse mere om i hvidvasklovens Kapitel 3 – Kundekendskabsprocedurer).

Nye erhvervskunder skal derfor, som en del af oprettelsesprocessen, sende os relevante virksomhedsoplysninger til dokumentation.

Herudover beder vi løbende vores eksisterende kunder om, at sende opdaterede virksomhedsoplysninger, så vi ved, hvad virksomheden eller foreningen laver, og hvordan MobilePay bliver brugt.

Oplysninger vi skal bruge

Vi har brug for oplysninger om virksomhedens eller foreningens:

  • forretningsmodel og formål
  • ejerforhold
  • samlede omsætning
  • brug af MobilePay
  • antal ansatte
  • kundetyper

Herudover har vi ofte brug for nogle ekstra oplysninger - disse oplysninger afhænger af virksomhedstypen. Klik dig rundt og se hvilke oplysninger vi oftest har brug for.

Alle oplysninger bliver betragtet som fortrolige og bliver behandlet sikkert.

Følgende oplysninger har vi altid brug for uanset virksomhedstype:

  • CVR-nummer eller SE-nummer
  • Bankkonto (bankkontiene skal være ejet af virksomheden selv, eller eventuelt ejet alene af ejeren af enkeltmandsvirksomheden)


Disse oplysninger har vi oftest brug for fra enkeltmandsvirksomheder og personligt ejet mindre virksomheder (PMV'er):

  • Gyldigt pas eller kørekort, samt sundhedskort (sundhedskortet skal være udstedt senest 1/8-2014 og vi godtager på nuværende tidspunkt ikke en kopi fra Digitaliseringsstyrelsens Sundhedskort-App. Vi godtager heller ikke det digitale kørekort)


Disse oplysninger har vi oftest brug for fra APS, A/S og I/S virksomheder:

  • ID på reelle ejere med en ejerandel på over 25% (gyldigt pas eller kørekort, samt sundhedskort (sundhedskortet skal være udstedt senest 1/8-2014 og vi godtager på nuværende tidspunkt ikke en kopi fra Digitaliseringsstyrelsens Sundhedskort-App. Vi godtager heller ikke det digitale kørekort)
  • Koncerndiagram


Disse oplysninger har vi oftest brug for fra foreninger og fonde:

  • Vedtægter
  • Udfyldt bestyrelsesskema (hent og udfyld skema)
  • ID dokumenter på et eller flere bestyrelsesmedlemmer (gyldigt pas eller kørekort, samt sundhedskort*)
  • Evt. udfyldt skema over udenlandske samarbejdspartnere (hent og udfyld skema)
  • Evt. indsamlingstilladelse
  • Evt. spilletilladelse

*Sundhedskortet skal være udstedt senest 1/8-2014 og vi godtager på nuværende tidspunkt ikke en kopi fra Digitaliseringsstyrelsens Sundhedskort-App. Vi godtager heller ikke det digitale kørekort.



Er du blevet kontaktet ang. opdatering af dine oplysninger?

  • Hvis vi mangler oplysninger om jer og jeres virksomhed, skriver vi til jer via mail eller ringer til jer.
  • Modtager I en mail fra os, er afsendernavnet: MobilePay, og afsenderadressen er enten: noreply@adminmail.mobilepay.dk, identifikation@mobilepay.dk eller dokumentation@mobilepay.dk.
  • I mailen beder vi jer sende virksomhedsoplysningerne via vores sikre link (disse links finder du også øverst her på siden).
  • Hvis vi ringer jer op, ringer vi fra telefonnummeret 45 14 44 40.

Har I brug for at ringe til os, kan I altid ringe på telefon 45 14 44 40 og trykke '2' og '2'.

MobilePay erhvervssupport