Eksporter FAQ

Jeg er blevet snydt i en handel. Hvad gør jeg?

Har du købt en vare og betalt med MobilePay, men ikke modtaget varen, har du i de fleste tilfælde ret til at få dine penge tilbage. Du skal dog være opmærksom på, at mulighederne for at få pengene retur afhænger af, hvilken form for MobilePay-betaling, der er benyttet.
Den benyttede betalingstype vil fremgå af din betalingsoversigt.

Hvis der står 'MobilePay' på betalingen i din kontooversigt

Betalingen er gået igennem med MobilePay. Du skal selv forsøge at løse problemet ved at kontakte personen eller forretningen, du har handlet med.

Hvis der står virksomhedens navn på betalingen i din kontooversigt

Du har kun brugt MobilePay til at indsætte dine kortoplysninger ved betalingen, så du har teknisk set betalt med dit betalingskort. Du skal kontakte din bank. De hjælper dig med at tilbageføre pengene.

Jeg er blevet snydt ved en privat handel

Har du købt en vare ved en privat handel og ikke modtaget varen, skal du først og fremmest selv prøve at kontakte personen, du har handlet med. Har du haft kontakt til personen, og mener du, at der er tale om svindel, skal du melde sagen til politiet. Oplys gerne personen om, at du melder vedkommende til politiet, hvis ikke du modtager varen eller får pengene retur, da truslen om en anmeldelse ofte kan hjælpe på samarbejdet. Det samme gælder, hvis du fx uden held har forsøgt at få kontakt til personen.

Jeg er blevet snydt ved en handel via en hjemmeside

Er varen købt via et firma eller en hjemmeside, som fx DBA.dk, kan du prøve at kontakte dem for at høre, hvilke muligheder, du har. De vil ofte have erfaringer med andre, der har stået i samme situation som dig.
Når du har betalt for en vare ved at sende penge via MobilePay til sælgers mobilnummer, har vi har desværre ikke nogen muligheder for at trække overførslen tilbage. Men vi vil holde øje med den nævnte MobilePay-bruger og overveje vedkommendes engagement med MobilePay.

Jeg er blevet snydt ved en handel via en netbutik

Har du købt en vare gennem en netbutik og ikke modtaget varen, kan du få dine penge tilbageført. Betalte du med MobilePay på samme måde, som hvis du betalte med betalingskort, dvs. at du ikke har sendt pengene til et mobilnummer, kan din bank hjælpe med at tilbageføre dine penge. Virksomhedens navn vil stå på betalingen i din kontooversigt.

Relaterede spørgsmål

Andre spørgsmål om Sikkerhed

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.