Guide til identifikation

Betal med MobilePay

Hvornår beder vi om identifikation?

Vi er lovmæssigt forpligtet til at kende din identitet og din adresse. Derfor beder vi dig i nogle situationer om at sende yderligere dokumentation ind. Det er typisk når: 

  • du har beskyttet adresse
  • du bor i udlandet
  • du ønsker højere beløbsgrænser
Betal med MobilePay

Har du beskyttet adresse eller bor i udlandet?

Så kan vi ikke hente dine oplysninger via CPR-registret eller NemID – derfor spørger vi dig om hjælp. De dokumenter, vi beder dig om at indsende, er:

  • et Billede-ID, der viser, hvem du er (vælg enten pas, kørekort eller lign.)
  • adressedokumentation, der viser, hvor du bor (vælg enten sundhedskort, et dokument fra skattemyndigheder eller lign.)

Se eksempler her

Du indsender dokumenterne via MobilePay-appen (det er en HTTPS-sikret forbindelse). Du skal bruge NemID for at registrere dine oplysninger. Hvis du ikke har NemID, så ring til os på tlf. 45 14 44 47.

Hvis du ikke allerede er det, bliver du fuldt identificeret, hvilket har indflydelse på dine beløbsgrænser i MobilePay.  

Se beløbsgrænser