Hvornår og hvorfor skal jeg sende dokumentation?
Vi er lovmæssigt forpligtet til at kende din identitet og din adresse. For at du kan bruge MobilePay, skal vi altså vide, hvem du er og kende din adresse. Derfor beder vi dig i nogle situationer om at sende yderligere dokumentation ind.
Det er typisk når:
- du har beskyttet adresse
- du bor i udlandet
- du ønsker højere beløbsgrænser
For at du kan bruge MobilePay, skal vi vide, hvem du er og kende din adresse. Hvis du ikke har MitID, bor i udlandet eller har beskyttet adresse, kan vi ikke få bekræftet dine oplysninger i CPR-registret. Derfor spørger vi dig om hjælp.
Husk at følgende skal være synligt:
- Navn og adresse
- Navn og adresse på udstederen af dokumentet
- Dato
Se eksempler (dansk)
See examples (English)
Hvordan sender jeg mine dokumenter?
Du indsender dokumenterne via MobilePay-appen. Bemærk, at du skal bruge MitID for at registrere dine oplysninger i appen.
Før du kan bruge denne side, skal du først tale med vores support. Du kan ringe til os på tlf. 70 80 39 00 - så hjælper vi dig videre.
Hvis du ikke allerede er det, bliver du fuldt identificeret, hvilket har indflydelse på dine beløbsgrænser i MobilePay.

Hvorfor skal jeg identificere mig med MitID i MobilePay?
Når du får MobilePay på din telefon, bliver du bedt om at identificere dig med MitID. Har du stadig ikke fået MitID? Så kan du nemt få det her.
Og hvorfor identificerer vi vores brugere med MitID? Det gør vi for at passe ekstra godt dig som bruger, når du sender og modtager penge i MobilePay. Den anden grund er, at Finanstilsynet kræver, at vi kender vores brugere og indsamler og verificerer oplysninger som navn og adresse.
Vil du gå i detaljen med hvad der gælder for dig som MobilePay-bruger, så kig i MobilePays betingelser for privatbrugere og om håndtering af persondata her.
Dine beløbsgrænser afhænger af, hvilke produkter du bruger, og hvordan du er identificeret i MobilePay. Dyk ned i beløbsgrænser og læs mere om identificering med MitID her.