1. Indledning
Disse betingelser gælder for køb af digital indpakning af planlagte betalinger, der koster noget, dvs. hvilken som helst slags animation eller lignende, du vælger at tilføje i ‘Send som gave’-funktionaliteten i MobilePay-appen. Funktionaliteten hører sammen med betalingen og den planlagte afsendelse af betalingen. Vi omtaler dette generisk som ’gavepapir’.
Appen udbydes af Vipps MobilePay, filial af Vipps MobilePay AS, Norge (”MobilePay”) Havneholmen 29, 6. sal, 1561 København V, Danmark. CVR-nr.: 43 30 09 46.
Vores e-mail er mobilepay@vippsmobilepay.com. Vores telefonnummer er: (+45) 70 80 39 00.
Prisen bliver vist ved valg af digital indpakning i appen. Digital indpakning kan anvendes uden beregning for brugere under 15 år.
I tillæg til disse handelsbetingelser finder Betingelser for MobilePay anvendelse, når du bruger MobilePay. Du kan læse dem her.
Betingelserne gælder for brugere i Danmark, Grønland og på Færøerne.
2. Køb af digital indpakning
Du kan købe digital indpakning, når du planlægger en overførsel af penge til andre MobilePay-brugere.
Du skal være fyldt 18 år for at kunne købe digital indpakning af planlagte betalinger. Hvis du ikke er fyldt 18, kan du dog købe digital indpakning af en planlagt betaling, hvis dine forældre/værger er indforståede hermed.
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på købet.
3. Priser og betaling
Priserne for digital indpakning af planlagte betalinger angives i DKK inklusiv moms. Inden du godkender din ordre på digital indpakning af en planlagt betaling, fremgår det samlede beløb for både de penge, som du overfører og den digitale indpakning.
Når du har planlagt din betaling og købt den digitale indpakning, betaler du i overensstemmelse med reglerne for betaling i de almindelige betingelser for MobilePay.
4. Fortrydelse
DU HAR RET TIL AT FORTRYDE KØBET AF DEN DIGITALE INDPAKNING UDEN BEGRUNDELSE.
Når du køber en digital indpakning, accepterer du dog, at fortrydelsesretten for købet af den digitale indpakning bortfalder på det tidspunkt, hvor pengene sendes til modtageren.
4.1 Fremgangsmåde ved fortrydelse
Du kan annullere den planlagte betaling frem til det valgte leveringstidspunkt. Herved annullerer du købet af den digitale indpakning.
Du kan også bruge blanketten, som findes her, men det er ikke obligatorisk. Du vil i den forbindelse straks modtage en kvittering for modtagelsen af blanketten per e-mail.
5. Vores rettigheder
MobilePay kan ikke holdes ansvarlig i tilfælde af manglende opfyldelse af aftalen på grund af en uforudselig begivenhed, som vi ikke har kontrol over, f.eks. uroligheder, hel eller delvis strejke, især i infrastruktur og/eller kommunikationssektoren, brand, oversvømmelser eller lignende tilfælde.
MobilePay forbeholder sig ret til at overdrage samtlige rettigheder og pligter til opfyldelse af aftalen mellem dig og os til tredjemand uden din accept.
Alle rettigheder til den digitale indpakning af din pengegave tilhører MobilePay eller MobilePays licensgivere. Ét køb af en digital indpakning kan bruges til én overførsel af penge.
6. Persondata
Vi behandler dine personoplysninger i overensstemmelse med vores persondatapolitik.
7. Klageadgang, lovvalg og værneting
Du kan altid kontakte vores kundeservice, hvis du er uenig med os. Hvis du stadig er uenig eller utilfreds med resultatet, kan du kontakte vores klageansvarlige på klage@mobilepay.dk
Du kan klage til de myndigheder, der fører tilsyn med Vipps MobilePay, blandt andet med overholdelse af betalingslovgivningen (se afsnittet ovenfor om tilsynsmyndigheder).
Du kan få vejledning om dine rettigheder ved at kontakte Forbruger Europa på www.forbrugereuropa.dk.
Hvis du er bosiddende i EU eller Norge, kan du klage til Europa-Kommissionens europæiske onlinetvistbilæggelsesplatform (ODR). Hvis du kontakter ODR, vil det være en hjælp for dig at oplyse, at vores klageafdeling kan kontaktes på klage@vippsmobilepay.com. Du kan altid kontakte MobilePay, hvis du er uenig med os. Du er også velkommen til at ringe til (+45) 45 144 447. På den måde sikrer vi, at uenigheden ikke beror på en misforståelse.
Hvis du fortsat er uenig eller utilfreds med resultatet, skal du skrive til klage@vippsmobilepay.dk.
Aftalen og enhver tvist, der udspringer af aftalen, er underlagt dansk ret og skal behandles ved Københavns Byret eller sagsøgtes hjemting, dog ikke i det omfang andet følger af ufravigelig lovgivning på forbrugerområdet. Dette gælder uden hensyntagen til internationale privatretlige regler, der måtte føre til anvendelse af anden ret end dansk ret.
PEQQISSIMINEQ
TUNNGAVILERSUUTITAQANNGITSUMIK DIGITALIMIK POORTORNISSAANUT PISINERNUT PEQQISSIMINISSAMUT PISINNAATITAAVUTIT.
Taamaattoq digitalimik poortornissaanut pisiguit, aningaasat tigusisussamut nassiunneqarneranni piffissami tassani, digitalimik poortornissaanut pisinernut peqqissimisinnaatitaanerit atorunnaassasoq, akuerissavat.
Peqqissimilernermi periaasissaq
Digitalimik poortornissaanut pisinerit peqqissimissutigerusukkukku, tunniunneqarnissaata tungaanut imm. 4-p ataani nassuiarneqartutut, app-imi digitalimik poortornissaanik pisinerit taamaatissinnaavat. Aamma immersugassat uaniittoq atorsinnaavat, kisianni tamanna pinngitsoorani pisussaanngilaq. Tassunga atatillugu immersukkap tiguneranut uppernarsaat e-mailikkut ingerlaannaq tigussavat.
Isumaqatigiissut peqqissimissutigisimallugu nalunaarut, uunga nassiunneqassaaq:
Ateq: Vipps MobilePay, filial af Vipps MobilePay AS, Norge, CVR-nr.: 43 30 09 46
Najugaq: Vester Søgade 10, 6., 1601 København V, Danmark.
E-mail: mobilepay@vippsmobilepay.dk