9. november 2017
Tre klik og et swipe - så har du købt et par sko
MobilePay til webshops er klar med en hurtigere og nemmere løsning, som også automatisk husker kundens leveringsadresser. Danske pilotbutikker og brancheaktører vurderer, at løsningen styrker kundeoplevelsen og reducerer mængden af afbrudte køb.
Nu bliver det lettere end nogensinde for danskerne at handle hurtigt og effektivt online. Et nyt såkaldt MobilePay Checkout med automatisk gemte leveringsadresser gør det muligt at betale for et par ski eller den helt rigtige dørklokke med ned til tre klik og et swipe. Hurtigere kan det dårligt gøres.
Løsningen forventes udbudt til alle danske webshops i december. Men allerede fra i dag er to pilot-webshops klar til at teste produktet, nemlig Skisport.dk og Greenline.dk.
”Med den nye løsning er du fri for at indtaste kortdata og adresseoplysninger. Jeg kan ikke forestille mig en webshopbetaling, der er smartere og hurtigere. Vi har store forventninger til MobilePay Checkout,” siger Rasmus Skov, indehaver af Skisport.dk, en af landets største ski webshops.
Den nye løsning øger succesraten for onlinekøb
Betaling i webshops i Danmark håndteres gennem såkaldte payment service providers. Blandt dem har MobilePay pilot-samarbejdet med en af branchens førende aktører, QuickPay.
”MobilePay Online er i forvejen i kæmpe vækst og på vej til at blive uundværlig i enhver webshop. Med den nye løsning bliver det endnu mere attraktivt, fordi hurtigere og nemmere netkøb for kunden erfaringsmæssigt får færre til at falde fra i købsprocessen. Det er helt centralt for webshoppens omsætning,” siger QuickPays direktør, Thomas Jensen.
Også organisationen for nethandel i Danmark, FDIH, er positive overfor den nye MobilePay-løsning.
”Onlinehandel i Danmark og resten af verden vokser fortsat hastigt, og det sker i stigende grad via mobilen. Derfor har MobilePay en helt central rolle med en sikker, brugervenlig og effektiv løsning, der er med til at styrke nethandel i Danmark ,” siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.
MobilePay i fortsat fremgang i Danmark og Norden
Hos MobilePay er der glæde over den fortsatte fremgang for MobilePay Online.
”Den nye løsning vil understøtte, at vi fortsætter fremgangen ikke bare i Danmark, men også i Norden, hvor vi nu har passeret 15.000 tilknyttede webshops i Danmark og Finland, ligesom vi også er tilgængelige i svenske, norske, tyske og andre webshops,” fremhæver Mark Wraa-Hansen, CEO i MobilePay.
Løsningen forventes udbudt til alle danske webshops i december. Men allerede fra i dag er to pilot-webshops klar til at teste produktet, nemlig Skisport.dk og Greenline.dk.
”Med den nye løsning er du fri for at indtaste kortdata og adresseoplysninger. Jeg kan ikke forestille mig en webshopbetaling, der er smartere og hurtigere. Vi har store forventninger til MobilePay Checkout,” siger Rasmus Skov, indehaver af Skisport.dk, en af landets største ski webshops.
Den nye løsning øger succesraten for onlinekøb
Betaling i webshops i Danmark håndteres gennem såkaldte payment service providers. Blandt dem har MobilePay pilot-samarbejdet med en af branchens førende aktører, QuickPay.
”MobilePay Online er i forvejen i kæmpe vækst og på vej til at blive uundværlig i enhver webshop. Med den nye løsning bliver det endnu mere attraktivt, fordi hurtigere og nemmere netkøb for kunden erfaringsmæssigt får færre til at falde fra i købsprocessen. Det er helt centralt for webshoppens omsætning,” siger QuickPays direktør, Thomas Jensen.
Også organisationen for nethandel i Danmark, FDIH, er positive overfor den nye MobilePay-løsning.
”Onlinehandel i Danmark og resten af verden vokser fortsat hastigt, og det sker i stigende grad via mobilen. Derfor har MobilePay en helt central rolle med en sikker, brugervenlig og effektiv løsning, der er med til at styrke nethandel i Danmark ,” siger Niels Ralund, adm. direktør i FDIH.
MobilePay i fortsat fremgang i Danmark og Norden
Hos MobilePay er der glæde over den fortsatte fremgang for MobilePay Online.
”Den nye løsning vil understøtte, at vi fortsætter fremgangen ikke bare i Danmark, men også i Norden, hvor vi nu har passeret 15.000 tilknyttede webshops i Danmark og Finland, ligesom vi også er tilgængelige i svenske, norske, tyske og andre webshops,” fremhæver Mark Wraa-Hansen, CEO i MobilePay.