25. maj 2023
Premiere på mobil nordisk donations-kampagne
Fra i dag kan alle 19 millioner brugere af Vipps, MobilePay og Swish donere penge til Red Barnet i den første mobile nordiske fundraising kampagne.
For første gang nogensinde søsættes en mobil fundraising kampagne på tværs af alle fire nordiske lande.
Kampagnen støtter Red Barnet og deres arbejde med at beskytte børn i udsatte omgivelser og situationer.
Bag kampagnen står det svenske marketing-tech bureau Adoveo. Kampagnen er et samarbejde mellem fødevarekoncernen Mondelez’s morgenmadsprodukt Philadelphia og Red Barnet.
”Det er en spændende og ny måde at gennemføre indsamling på tværs af landegrænser. Hos Vipps MobilePay synes vi, at samarbejdet med Swish også giver et flot nordisk perspektiv,” siger Anette Bøje, landechef for Vipps MobilePay i Danmark.
Kampagnen når ud til 19 millioner mobilbetalings-brugere
Adoveos løsning er allerede benyttet af adskillige organisationer i Sverige til non-profit donationer, social ansvarligheds-kampagner samt af kommercielle brands.
“Det er en spændende og ny måde at gennemføre indsamling på tværs af landegrænser
”Vi er meget glade for samarbejdet med både Vipps MobilePay og Swish, som giver os mulighed for at nå ud til 19 millioner brugere i alle nordiske lande,” siger Lovisa Wachtmeister Bååth, CEO i Adoveo.
Nemme mobile donationer i alle nordiske lande
Donationerne lader sig gøre takket være en betalings-integration med Vipps MobilePay i Norge, Finland og Danmark, mens den lignende app-løsning Swish kan benyttes i Sverige.
Forbrugeren kan benytte en QR-kode på Philadelphias morgenmads-pakker til at gennemføre donationen til Red Barnet på et selvvalgt beløb. Alle indtægter går til det enkelte land – og Philadelphia fordobler det indkomne beløb.
Se videoen, som viser, hvordan en MobilePay donation kan foregå