23. januar 2024
Vipps MobilePay klar med ny app og ny platform
I dag er 2,5 millioner finske MobilePay-brugere blevet præsenteret for en ny version af den populære app. En WeShare-lignende funktion er tilbage, og sikkerheden er yderligere forbedret. Alle produktløsninger er nu harmoniseret. Den danske MobilePay app ventes at følge efter til marts.

Efter over et års intenst forarbejde indleder Vipps MobilePay udrulningen af sin nye app og platform. Målet er en fælles wallet, som kan bruges overalt i de nordiske lande.
Første fase foregår i Finland. I dag præsenteres 2,5 millioner finske MobilePay-brugere og finsk erhvervsliv for den nye version af appen, som rummer mange nye features og giver comeback til en længe ventet WeShare-lignende funktion.
”Det er en stolt dag for Vipps MobilePay. Vi er ikke længere forskellige platforme og forskellige apps. Vi bliver samlet på en førende nordisk og europæisk mobilbetalingsplatform. Det giver os udviklingsmuskler til fremover at levere løsninger hurtigere og bedre til hele Norden,” fastslår Anette Bøje, landechef for Vipps MobilePay i Danmark.
Ny MobilePay klar i Danmark inden 1. april
Når den finske indfasning af den nye app er overstået, vil Vipps MobilePay evaluere forløbet og tage stilling til justeringer. Derpå afklares det præcist, hvornår den nye version af MobilePay-appen i Danmark udrulles. Forventningen er, at det bliver inden 1. april.
”Vi glæder os til at kunne byde vores danske brugere og erhvervskunder velkommen til den nye udgave af appen og til den fælles platform, som vil være afsættet for al vores innovation og udvikling fremover,” siger Anette Bøje.
Fortsat MobilePay i velkendte blå farver
Den nye app vil fortsat være branded som MobilePay med de velkendte blå farver i Danmark og Finland - og som Vipps i orange klæder i Norge. Bortset fra det, vil funktioner og produkter være fælles for de over 11 millioner brugere og 400.000 betalingsteder.
De 4,5 millioner danske MobilePay brugere vil til sin tid opleve, at skiftet til den nye app foregår nemt og smidigt. Skulle der opstå spørgsmål vil der være grundig hjælp gennem digitale kanaler og MobilePays telefonsupport.