MobilePay og persondata

Mobilepay

Nye regler om persondata

Fra den 25. maj 2018 er der kommet nye regler om håndtering af persondata fra EU. Den nye persondataforordning (GDPR) stiller nye krav til virksomheder om, hvordan de håndterer personoplysninger for at værne om privatlivet. I MobilePay tager vi datasikkerhed alvorligt. Og i vores betingelser kan du læse mere om, på hvilket grundlag og til hvilket formål, vi indsamler personlige data.

Hvad betyder reglerne for dig?

Med GDPR får du som bruger eller enkeltmandsvirksomhed ret til at kunne se dine personlige oplysninger og rette dem. Du får ret til at blive glemt og dermed få dine personlige data slettet, og du får ret til at få oplyst, hvilke personlige data vi indsamler om dig, og hvad vi bruger dem til. Hvis du vil klage over behandlingen af oplysninger om dig, har du også mulighed for det.  Så beder vi dig om at skrive til vores dataansvarlige på dpofunction@mobilepay.dk.

 

Mobilepay

Se dine data i MobilePay-appen

Som bruger af MobilePay-appen kan du se dine personlige data i appen under ’Indstillinger’. Her vil du også kunne rette dem, hvis der skulle være fejl i dem. Hvis du vil vide mere om, hvilke personlige oplysninger MobilePay indsamler om dig, og hvad vi bruger dem til, finder du det i vores betingelser for forbrugere.
Se betingelser

Ønsker du at få dine personlige oplysninger i MobilePay slettet, beder vi dig om at ringe til os på 45 14 44 47. Hvis du vælger at få dine oplysninger slettet, vil du dog ikke længere kunne bruge MobilePay.

Flere spørgsmål ift. GDPR? Tag et kig under 'Hjælp'.
Gå til Hjælp

Mobilepay

Har du en enkeltmandsvirksomhed?

Har du en enkeltmandsvirksomhed vil du kunne se og rette dine personlige data på MobilePay-portalen. Du finder dem under ’Indstillinger’ under ’Admin’. Hvis du vil vide mere om, hvilke personlige oplysninger MobilePay indsamler om dig, og hvad vi bruger dem til, finder du det i vores betingelser for virksomheder.
Se betingelser

Ønsker du at få dine personlige oplysninger i MobilePay slettet, beder vi dig om at ringe til os på 45 14 44 40. Hvis du vælger at få slettet dine oplysninger, vil du dog ikke længere kunne modtage betalinger via MobilePay.  

Har du spørgsmål?
Få svar her

Mobilepay