Dot Keramiks kunder bruger MobilePay i alle betalingssituationer
Livsstilsbutikken Dot Keramik i Strandby bruger MobilePay i både butik og webshop. I butikken er kasseløsningen fra Amero integreret med MobilePay Point of Sale. Kunden skal blot scanne forretningens MobilePay QR-kode for at betale. Det sparer tid hos Dot Keramik og sikrer samtidig, at beløbet altid stemmer.
Dot Keramik sælger håndplukkede produkter til danskernes hjem. Fokus er på produkter, der gør en forskel i hverdagen. Design, kvalitet og hjerterum er deres passion. Derfor skal der også være tid til at være til stede hos kunderne.
Som flittige brugere af både MobilePay Online og MobilePay Point of Sale oplever Dot Keramik, at de effektive betalingsmåder frigør tid til det vigtigste i kundebehandlingen, nemlig vejledning og god service.
”Vores kunder bruger MobilePay, fordi det er nemt. Man har altid telefonen i lommen og kan hurtigt swipe på appen. Det forkorter ekspeditionstiden i butikken, fordi alting kører automatisk med MobilePay Point Sale. Dermed kan vi være mere tilstede hos kunderne. Det mindsker stressen omkring betaling og giver gladere kunder,” siger Aino Harriet Helsinghof, indehaver af Dot Keramik, Strandby.
Betalingen kan foregå ude i gårdhaven
Dot Keramik har en stor butik, fordelt over to afdelinger, samt et online univers. Den fysiske butik benytter både MobilePay MyShop og MobilePay Point of Sale.
Dot Keramik bruger MobilePay Point of Sale, når de foretager salg ved kassen p.g.a. den hurtige og nemme arbejdsgang., mens MobilePay MyShop bliver brugt til salg rundt om i butikken eller ved særlige lejligheder.
Forretningen har også mange produkter, der passer godt til køb med mobiltelefonen. Det er ikke uvant, at et salg eksempelvis foregår ude i gårdhaven.
“Vores kunder bruger MobilePay, fordi det er nemt. Man har altid telefonen i lommen og kan hurtigt swipe på appen. Det forkorter ekspeditionstiden i butikken, fordi alting kører automatisk med MobilePay Point Sale.
”MobilePay giver os en større frihed, fordi betalingen ikke er låst til et fast sted i butikken. Har en kunde fundet noget ude i gårdhaven, så er det dejligt nemt at klare betalingen derude med MobilePay,” siger Aino Harriet Helsinghof.
Over 70% betaler med MobilePay på webshoppen
Over 4,4 millioner danskere har MobilePay. Det oplever Dot Keramik især gennem deres webshop. Successen her skyldes utvivlsomt, at det er nemmere og hurtigere at benytte MobilePay online fremfor at finde pung og kortet frem, mener Aino Harriet Helsinghof:
”Derfor vælger de fleste kunder at benytte MobilePay, når de køber vores keramik på nettet. Faktisk er det over 70%”.
Samtidig gør MobilePay det meget nemmere at lave tilbagebetalinger til kunder, så kunderne oplever at få betalingen med det samme. Det giver en bedre kundeoplevelse, og Dot Keramik sparer op mod en halv time, når der er sket en fejl i banken ved en tilbageførsel, fordi de ikke skal lede efter transaktioner.