Hos PC Service Center sparer man årligt tusindvis af kroner på at bruge Mobilepay
En besparelse på et stort femcifret beløb årligt – og en generelt meget bedre og hurtigere kundeservice. Sådan blev resultatet, da værkstedskæden PC Service Center i 2023 tog en MobilePay-løsning i brug. Løsningen betyder blandt andet, at kæden ikke længere skal rode med bankoverførsler.
”Det er her, hvor vores MobilePay-løsning gør den største forskel. Før skulle vi have en trådløs betalingsterminal med ud til kunderne. Af og til var der ikke strøm på, eller bare ikke internetforbindelse. Men i dag betaler de fleste med MobilePay,” siger Alex Jakobsen, der er ejer og leder hos PC Service Center.
Men det var egentlig slet ikke derfor, at PC Service Center oprindeligt ville i gang med MobilePay. Kæden havde et ønske om at få MobilePay integreret i dens online-betalingsdel, så kunderne, udover kortbetaling, også kan betale med MobilePay via hjemmesiden.
“På nuværende tidspunkt er det omkring halvdelen af kunderne, der har valgt at betale med MobilePay. Det har givet kæden en stor besparelse på kortgebyrer – måske helt op mod 60.000 kroner årligt,
”På den måde kan de betale på forhånd, så de skal bruge mindre tid i butikken. Typisk er det fem-ti minutter hurtigere at betjene en kunde, hvis de blot skal afhente den maskine, de har haft til reparation. Det er godt for både os og kunden,” siger Alex Jakobsen.
Løsningen blev sat i drift sidste år, og på nuværende tidspunkt er det omkring halvdelen af kunderne, der har valgt at betale med MobilePay. Det har givet kæden en stor besparelse på kortgebyrer – måske helt op mod 60.000 kroner årligt, vurderer Alex Jakobsen.
Den besparelse kan sagtens vokse i fremtiden, for PC Service Center er en kæde i vækst og planen er, at kæden vil ekspandere på Jylland og Fyn, og dermed nå endnu bredere ud i Danmark.
”Vi har mange typer af kunder, både privatkunder og erhvervskunder, og skal derfor både kunne tage imod kort og MobilePay. Men vi ville egentlig helst nøjes med MobilePay,” siger han.