Lækker massage – og super nem betaling
Danmarks største massørkæde RaskRask har gjort MobilePay Invoice til den dominerende betalingsmetode. Det giver den bedste kundeoplevelse og fuldautomatiserer samtidig kædens betalinger. Påmindelser og rykkere er næsten afskaffet. MobilePay-kunder betaler typisk samme dag.
Når danskernes ømme skuldre trænger til en gang solid massage, vælger de ofte en massør tilknyttet sundheds-administrationsvirksomheden RaskRask. Sidste år var over 100 massører tilknyttet kæden. I år håber virksomheden at passere 250 massører og udvider også med yogainstruktører og personlige trænere.
RaskRask har valgt at gennemføre næsten al betaling med MobilePay Invoice, altså regninger, som tikker ind i privatkundens app, når behandlingen er færdig og klares med et hurtigt swipe.
”Før benyttede vi en blanding af kortbetaling, bankoverførsler og manuel MobilePay. Nu har vi fået en automatiseret købsproces, hvor kunden nemt og enkelt betaler efter endt behandling. Det har styrket kundeoplevelsen og samtidig øget konverteringsraten. MobilePay-kunderne betaler faktisk med det samme. Jeg tør slet ikke tænke på, hvad det ville koste os af tid at undvære MobilePay Invoice,” siger Albert Kirk Iversen, direktør for RaskRask.
Fantastiske brugeroplevelser
RaskRask vurderer, at omkring 80% af kunderne i dag betaler med et hurtigt swipe i MobilePay. Kun nogle ældre kunder samt virksomhedskunderne benytter fortsat andre betalingsformer.
“Vi forventer, at MobilePay Invoice-andelen vil fortsætte med at stige, simpelthen fordi det er en bedre og nemmere løsning, både for vores massører og kunder. MobilePay kan nogle flere ting end konkurrenterne og fortsætter med at innovere sine løsninger og skabe fantastiske brugeroplevelser.
Han fremhæver, at MobilePay Invoice er en garanti mod fejlindtastninger fra kundernes side. Det gør det også nemmere at ændre i prisen, købe en tillægsydelse eller sende penge retur. Og så giver det RaskRask nemt overblik over betalingerne, fordi kunderne typisk bestiller og betaler fra samme mobilnummer.
”Det har gjort hele processen mere gnidningsfri og langt hurtigere. Kunderne behøver ikke længere tænke på betalingen. De skal bare acceptere den automatiske anmodning, når den kommer i appen,” siger Albert Kirk Iversen.
RaskRask stod selv for IT-integrationen
RaskRask har valgt selv at stå for implementering af MobilePay-løsningen i deres faktureringssystem. Det kræver interne IT-ressourcer.
Mange mindre virksomheder i bl.a. service- og håndværkerbrancherne foretager deres opkrævning via f.eks. Dinero eller Billy. I disse tilfælde kan virksomheden spare tid og opstartsomkostninger, fordi MobilePay Invoice allerede er integreret og derfor meget let tilgængeligt.
Læs mere om MobilePay Invoice her.