Hvad er SKA og ”to-faktor-godkendelse”?
SKA står for ”Stærk kundeautentifikation”. Stærk kundeautentifikation betyder, at der minimum skal to faktorer til for at godkende en elektronisk betaling. Det, der i daglig tale bliver kaldt to-faktor-godkendelse, og som skal indeholde to af de tre nedenstående faktorer:
- noget man har (fx ens mobiltelefon eller betalingskort)
- noget man ved (fx en personlig kode)
- noget man er (fx ansigts-genkendelse eller fingeraftryk)
MobilePay-betalinger bygger som udgangspunkt på to-faktor-godkendelse:
- Betalingen sker fra din telefon (noget du har), som er knyttet til din MobilePay-app
- Og du åbner appen med en personlig kode (noget du ved) eller fingeraftryk/ansigtsgenkendelse (noget du er) for at godkende betalingen
Relaterede spørgsmål
Andre spørgsmål om Betalings-
rettigheder (PSD2)
Hjalp denne information?
Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.
Godt at høre.
Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.
Der er desværre sket en fejl.