Undgå at reagere på falske henvendelser

Svindlere er blevet rigtig gode til overbevisende at udgive sig for at være andre – fx os i MobilePay, politiet, din bank og mennesker, du kender, som fx familie og venner. Så vær på vagt – og vær tålmodig. Uanset hvem de udgiver sig for at være, vil du ofte opleve at det skal gå rigtig hurtigt.

  • Vær kritisk og spørg om hjælp! Svindlerne er blevet gode, så forhør dig gerne med en ven eller et familiemedlem, inden du reagerer på en henvendelse.
  • Tryk aldrig på links i beskeder eller mails, hvis du ikke har bedt om at få noget tilsendt. Kommer det ud af det blå, er risikoen for, at det er svindel, stor.
  • Log aldrig på med MitID uden for MobilePay-appen, og del aldrig dine oplysninger, medmindre du er 100% sikker på, hvem du deler dem med.

Har du modtaget en falsk sms eller mail? Så må du meget gerne videresende den eller sende et screenshot af den til os på falskemails@vippsmobilepay.com. Så hjælper du os med at sætte en stopper for svindlerne!

 

Andre spørgsmål om Svindel og sikkerhed

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.