Hvorfor virker mit betalingskort ikke med MobilePay?

Et kort kan kun bruges som betalingsmiddel, hvis det er aktiveret, har tilstrækkelige midler til rådighed, ikke er blokeret eller på anden måde begrænset, og så længe kortets forbrugsgrænse ikke er nået. Kontakt din bank, hvis du har spørgsmål eller ønsker flere oplysninger. 
 
Hvis du ikke kan tilføje eller betale med et kort, skal du kontrollere følgende i din netbank eller mobilbank i kortindstillingerne: 
 
Kontroller: 

  • At kortet kan bruges til onlinekøb, og at der ikke er lavet en separat onlinebetalingsgrænse 
  • Om kortet er gyldigt og aktivt og ikke er blevet blokeret, fx af kortudstederen, din bank, el.lign. 
  • Om der er daglige beløbsgrænser for brug af kortet – det kan du undersøge hos din bank 
  • Hvis det er et nyt kort: At kortet er aktiveret i din netbank, og at du har brugt det mindst én gang ved betaling i en butik eller i en pengeautomat, hvis det er et nyt kort 
  • Hvis du tilføjer et kort med mulighed for både en debet- og en kreditdel: At du bruger CVC-nummeret for det korrekte kortnummer (der er forskellige kortnumre og CVC-numre for debet- og kreditkort) 

Du kan tjekke dine kortindstillinger i din egen net- eller mobilbank eller ved at kontakte din bank. Hvis problemet opstår i forbindelse med registreringen: Sørg for, at du bruger Safari på iOS og Google Chrome på Android som din standardbrowser.

 

Andre spørgsmål om Basisfunktioner

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.