Undgå snyd, når du modtager betaling med MobilePay
Svindlerne vil typisk forsøge at overbevise dig om, at de allerede har betalt for en given vare. Tjek om betalingen faktisk er blevet gennemført.
- Hav altid din mobil eller tablet, som er knyttet til en MobilePay MyShop-aftale, fremme ved disken. Så kan du straks høre og se, om betalingen gennemføres.
- Har du ikke telefonen ved hånden, så kig på kundens kvittering og forsikr’ dig om, at tidspunktet for betaling er lige nu og her.
- Tjek i toppen af kundens kvittering, at der er dynamiske farver, som skifter hele tiden. Farvedynamikken ses ikke ved et fupfoto eller et screenshot af en kvittering.
- Du kan også trække op i kvitteringen på betalerens skærm og selv markere, at kvitteringen er blevet brugt, og dermed sørge for, at den ikke genbruges.
Hvis kunden har overført til et forkert butiksnummer
Der kan opstå fejl ved dine MobilePay-betalinger, hvis din virksomhed har overtaget en lokation, og den tidligere butik fortsat har et aktivt betalingssted på adressen. I det tilfælde kommer kunderne ved en fejl til at vælge det forkerte MyShop-nummer under 'butikker i nærheden' i MobilePay-appen.
Vi anbefaler, at du selv tager fat i tidligere ejer og beder vedkommende om at flytte lokationen for deres MyShop-nummer.
Vi vil også gerne hjælpe dig med at skabe kontakt til den tidligere virksomhed. Du kan ringe til os på tlf. +45 70 80 39 00.