Udenlandske tyvebander har de seneste måneder stjålet mange telefoner i Danmark. I ugerne efter oplever MobilePay-brugere misbrug af de apps, der er installeret på deres gamle telefon, herunder også deres MobilePay. Her har enkelte brugere oplevet misbrug af deres MobilePay aftale også selvom de har anskaffet sig en ny telefon og lagt nye kort ind i MobilePay.
For har en svindler fat i ens gamle telefon – og fundet frem til den pinkode, man har til sin MobilePay - så kan tyven frit bruge MobilePay. Med andre ord: Hvis du er uforsigtig med dine koder og får telefonen stjålet, så står porten åben på vid gab for kyniske kriminelle.
MobilePay giver dig to gode råd
Spær din MobilePay så hurtigt som muligt, hvis din telefon bliver stjålet. Du kan enten ringe til vores support og få hjælp på telefon +45 70 80 39 00 og vi er klar til at hjælpe dig døgnet rundt. Du kan få adgang til MobilePay igen med din nye telefon ved brug af MitID – husk at ændre din pinkode til appen i samme omgang.
Stop med at bruge samme kode til MobilePay og din telefon. Hvis en svindler har skaffet sig en kode til din stjålne telefon, vil han typisk tjekke om koden også virker på MobilePay. Gør den det, er du i stor risiko for misbrug. Vælg derfor en anden MobilePay-kode.