Hvordan fungerer Regninger og faste betalinger?

Du kan vælge MobilePay som betalingsmulighed for faste betalinger eller i forbindelse med regninger sendt fra en virksomhed. Hvis du ved at acceptere den betalingsaftale, som virksomheden tilbyder, giver virksomheden tilladelse til at opkræve betalingen via MobilePay, vil betalingen automatisk blive trukket på det rigtige tidspunkt, forudsat at der er midler til rådighed. 
 
Du kan ikke afvise en enkelt opkrævning fra virksomheden. Hvis du ønsker at afvise en individuel betaling eller at sætte aftalen på pause, skal du kontakte virksomheden, du har aftalen med. Du kan læse mere om, hvordan du opsiger din betalingsaftale herunder: 

Sådan opretter du en ny fast betaling via MobilePay: 
Find betalingsmuligheden "MobilePay" på virksomhedens hjemmeside eller i deres app. MobilePay er ofte en betalingsmulighed for abonnementer eller andre tilbagevendende betalinger på samme måde som betalingskort eller direkte kontotræk. 

Hvis en regning eller fast betaling er ikke gået igennem: 
Hvis din faste betaling ikke er gået igennem i din MobilePay-app, kan der være mange grunde til dette. Det kan fx være, at dit betalingskort er udløbet, eller at der ikke er penge nok på dit kort. 
Du kan finde en oversigt over dine faste betalinger inde i appen: 
1. Åbn din MobilePay-app 
2. Tryk på ‘Aktiviteter’ nederst på skærmen 
3. Vælg ‘Faste betalinger’ 
 
Hvis du stadig har adgang til at redigere betalingen, skal du gøre det. Så kan du for eksempel ændre din betalingsmetode eller sætte penge ind på dit kort eller din konto. Bemærk, at hvis betalingen ikke kan redigeres og ikke er foretaget, skal du kontakte den virksomhed, du har betalingsaftalen med, for at aftale en anden betalingsmetode. 
 
Sådan opsiger du en fast betalingsaftale: 
Hvis du ikke længere vil betale automatisk via MobilePay, kan du opsige aftalen om faste betalinger i din MobilePay-app. 
1. Åbn din MobilePay-app 
2. Tryk på 'Aktiviteter’ 
3. Vælg 'Faste betalinger’ 
4. Åbn den ønskede aftale 
5. Tryk på ‘Afslut aftale’ 
 
Vær opmærksom på, at når du opsiger en fast betalingsaftale i appen kun betyder, at du ikke længere vil bruge MobilePay til at betale for den pågældende aftale. Hvis du vil opsige selve aftalen – og ikke kun betalingen – skal du kontakte virksomheden, du har aftalen med.

 

Andre spørgsmål om Oversigt

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.