Hvilke roller er der i erhvervsportalen?

Erhvervsportalen har tre brugerroller med forskellige rettigheder. 
  
Ved at tildele forskellige roller og tilladelser til brugere kan virksomheder sikre, at medarbejderne har adgang til de værktøjer og oplysninger, de har brug for til at få tingene gjort – samtidig med at følsomme data og indstillinger er i de rigtige hænder. 
  
Roller  
Administratoren kan foretage ændringer relateret til virksomheden, herunder bestilling af nye produkter, administration af andre brugere og tildeling af roller og adgange. Som standard kan administratorer se alle transaktioner og overførsler på alle oprettede salgssteder. De fungerer også som de primære kontaktpersoner for virksomheden.  
o Administratoren kan også fjerne enhver bruger. Når du har slettet en bruger, har vedkommende ikke længere adgang til virksomheden på portalen. 
  
Manageren kan redigere oplysningerne om alle salgssteder, som vedkommende har adgang til. Rettigheder omfatter redigering af billeder, navne, placeringer, afregningsrapporter og afregningsfrekvens.  
  
Assistenten kan se oplysninger om de salgssteder, som de er forbundet til af administratoren. De har ret til at se transaktioner og downloade rapporter, men ikke til at ændre indstillingerne for salgssteder.  
  
Bemærk, at hvis I bruger Valgfrit beløb, kan alle rolletyper sende betalingsanmodninger fra det salgssted, hvor de blev tilføjet. 
  
Ekstra rettigheder  
Ud over de tre roller kan administratoren tildele en manager eller assistent ekstra rettigheder som: 
Transaktionsstyring: Brugeren kan annullere transaktioner, indsende betalingsanmodninger og foretage debiteringer og refusioner. 
Særlige rettigheder for udviklere: Brugere med denne tilladelse kan hente API-nøgler, oprette SFTP-brugere og installere Login-løsningen på sider, der bruges til online betalinger. 
  
Ændring af rettigheder: 
En administrator kan føje brugere til erhvervsportalen. Hvis en ny bruger har en privat konto hos MobilePay, kan du tilføje vedkommende ved at oplyse deres telefonnummer. Ellers skal du udfylde en formular med dit personnummer, navn og e-mailadresse. Når du har tilføjet en ny bruger, skal du give dem besked, så de kan logge på erhvervsportalen med deres elektroniske ID. 

Du kan redigere brugernes roller på siden ‘Brugere’ på erhvervsportalen. Det er kun administratoren, der kan redigere brugertilladelser. 
 

Andre spørgsmål om Erhvervsportal

Hjalp denne information?

Fandt du ikke den hjælp, du ledte efter på hjemmesiden? Fortæl os, hvad du synes, der mangler, så vi kan få det med her på siden. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Godt at høre.

Tak for din feedback. Husk, vi har ikke mulighed for at svare på det, du skriver i feedback-feltet.

Der er desværre sket en fejl.