20. august 2019
MobilePay indfører nyt abonnementsgebyr til MyShop
Erhvervskunder i den fysiske handel skal fremover betale et månedligt gebyr på 49 kr. Trods gebyret vil MobilePay uændret være den mest konkurrencedygtige løsning for danske butikker, foreninger og virksomheder.
Med virkning fra den 15. oktober lancerer MobilePay et månedligt momsfrit abonnementsgebyr på 49 kr. på alle danske MyShop-erhvervskunder. Senere vil øvrige MobilePay-erhvervskunder i den fysiske handel følge efter.
Det nye abonnementsgebyr indføres for bedre at kunne dække omkostningerne hos MobilePay ved at drive, udvikle og supportere erhvervsløsningerne til de fysiske butikker.
”Trods gebyret vil MobilePay fortsat være den mest konkurrencedygtige løsning for langt de fleste danske butikker og virksomheder,” siger Torben Gamst, direktør for MobilePay i Danmark:
”MobilePay vil også fortsat have markedets laveste transaktionspriser for hovedparten af butikkerne, i særlig grad de mindre butikker. Vores enkle pristrappe er uændret: Højeste transaktionspris er 75 øre. Laveste pris 30 øre pr. transaktion ved større mængder.”
“Trods gebyret vil MobilePay fortsat være den mest konkurrencedygtige løsning for langt de fleste danske butikker og virksomheder
Erhvervskunderne informeres hen over de næste uger
MobilePay begyndte at informere de berørte erhvervskunder den 12. august og fortsætter nogle uger endnu per mail eller brev. Samtidig kommunikerer MobilePay, hvordan man med kort varsel kan opsige sin aftale med MobilePay, hvis man ønsker det.
Det nye abonnementsgebyr trækkes automatisk fra kundens MobilePay-afregningskonto i MobilePay-portalen, med mindre kunden har anden aftale om fakturering. For den første halve oktober-måned afregnes halv pris altså 24,5 kr.